Haber

ABD gazeteleri Facebook grubu peşinde

Digiday’de yayınlanan bir habere göre birçok yayıncı, Facebook’a karşı kendini savunma refleksi olarak okuyucuyla doğrudan bağlantı kurmaya çalışırken, The Boston Globe okurun ilgisini çekmek için sosyal medya devinin kendisini kullanıyor. Globe, aboneler için 2 Aralık tarihinde özel bir Facebook grubu kurarak, haberleri birbirleriyle ve Globe personeliyle tartışmalarının önünü açtı.

Globe’un izleyici katılımı direktörü Matt Karolian konuyla ilgili olarak Globe’un genel Facebook sayfalarından çok fazla etkileşime girdiğini, abonelerine daha iyi hizmet vermek istediklerini ve bu yolla abonelik yenileme olasılığının daha yüksek olduğunu fark ettiklerini ifade ediyor.

Facebook’ta bir milyardan fazla kişi ortak ilgi alanlarını paylaşmak için grupları kullanıyor ve bu Globe için de oldukça şık bir yöntem.

Facebook grubu etkileşimi arttırıyor

Yine Karolian’a göre insanlar Facebook’ta halihazırda çok fazla zaman geçirirken Globe’un amacı bundan payına düşeni almak ve Globe’un içerikleri etrafında dönen diyaloğu büyütmek. Zira Facebook sayfalarında yayınlanan içeriklere kıyasla gruplarda yer alan içerikler iki kat daha fazla etkileşim ve yorum alıyor.

Globe’un yanı sıra başka yayıncılar da Facebook gruplarına sıçramış durumda. Örneğin New York Times, ABD’de sağlık ve maliyetler üzerine tartışmak için adını NYT’nin yazı dizisinden alan acı çekinceye kadar öde grubunu kurmuştu. Şu anda Times tarafından yönetilmeyen grubun 7,500 üyesi var. Wall Street Journal’ın ise 7.700’den fazla üyeli bir kitap kulübü bulunuyor. PBS NewsHour ise 2016 seçim tartışmaları sırasında bir grup kullanmıştı.

Journo E-Bülten