Haber

İspanyol El Diario gazetesinin başarısı dijital yayıncılara örnek oluyor

"Potansiyel okur sayımız altı milyon. Altı milyon insanın tamamını takipçiniz olmaya ikna edemezsiniz ama okurunuz hakkında daha fazla bilginiz olursa, onlara yaklaşabilirsiniz."

NiemanLab’de yayınlanan bir habere göre son günlerde İspanya medyasında Panama Belgeleri’ne dair yayınladıkları araştırmacı gazetecilik örnekleriyle öne çıkan ve yaptıkları haberler nedeniyle ülkedeki tanınmış medya patronlarından Juan Luís Cebrián tarafından dava edilen Eldiario.es aylık 6 milyon tekil tıklanmanın yanı sıra ücretli abone sayısıyla da dikkatleri üzerine çekiyor.

Çoğunlukla politika, insan hakları, kültürel meseleler ve çevre konularına odaklanan platformda spor ya da magazin gibi köşeler yer almıyor. Fas-İspanya sınırında yaşananlar ve insan hakları alanına giren benzer konularda geniş haber dosyaları yapan dijital platformun gelirinin %60’ı reklamlardan sağlanıyor. Gelirin kalan %40’ı ise takipçi topluluğunun abonelik ve partnerlik sistemiyle oluşturduğu bir fona dayanıyor. Ayda 16 TL gibi bir fiyata gazeteye abone olanlar, haberler girmeden bir önceki gece özel bir bülten alıyor ve sitenin reklamlardan arındırılmış versiyonuna erişme hakkına sahip.

eldiario-regions-coverage-700x105

Yayının editörlerinden Juan Luis Sánchez, oluşan bu sadık kitlenin birinci motivasyonunun bağımsız gazetecilik olduğuna dikkat çekerken politika editörü Andrés Gil ise İspanya’daki bankalara ya da büyük şirketlere ait olan geleneksel medya şirketlerinin aksine El Diario’nun sıradan insanlara ait olmasının önemini vurguluyor ve bu desteğin bir duvar gibi dış baskılara karşı onları koruduğunu söylüyor.

Journo

Yeni nesil medya ve gazetecilik sitesi. Gazetecilere yönelik bağımsız bir dijital platform olan Journo; medyanın gelir modellerine, yeni haber üretim teknolojilerine ve medya çalışanlarının yaşamına odaklanıyor, sürdürülebilir bir sektör için çözümler öneriyor.

Journo E-Bülten