Haber

Guardian’ın yeni Instagram stratejisi okurları cezbediyor

Pek çok yayıncı gibi, The Guardian da kendi dijital ürünlerini ziyaret etmeyen sadık, genç bir kitle oluşturmak için Instagram‘ı kullanıyor.

Gazete, Instagram’da sürekli bir şekilde büyüyor ve bugüne kadar yaklaşık 860.000 takipçi takipçi edindi. Bir yıl öncesine göre bu sayı yüzde 57 artmış durumda. Yayıncının açıklamasına göre, gazetenin sitesine yönelen bağlantıları takip edenlerin yüzde 60’ı siteye ilk kez ulaşanlardan oluşuyor. The Guardian’ın planı, bu takipçilerin sitelerinin ve uygulamalarının düzenli okuyucusu olmalarını ve zaman içinde üye olarak ödeme yapmalarını teşvik etmek. The Guardian’ın sosyal ekibinden Eleni Stefanou ise hedef kitlelerini “Instagram’ı daha genç bir kitleye ulaşmak için kullanmak istiyoruz ve uzun süreli okuyuculara dönüştürebiliyoruz” diyerek tanımlıyor.

The Guardian’ın öne çıkan Instagram formatlarından biri de “Fake or Real” (sahte mi gerçek mi) adı verilen format. Her hafta yaklaşık 50 bin görüntüleme alan ve okurların bir haberin gerçek olup olmadığını anlamalarını amaçlayan bu format büyük ilgi görüyor. Şu sıralarda yayınlamakta oldukları “Ramadan Diaries” (Ramazan günlükleri) ise yine farklı bir format olarak öne çıkıyor.

Gazete bu iş için üç kişilik bir ekip istihdam ediyor. The Guardian’ın Instagram ve Facebook, The Guardian Culture’ın ise Facebook grupları için bu formatlardaki içerik üretme işine bu küçük ekip bakıyor. Ancak bu ekibin dışında elbette Guardian’ın geniş bir araştırma, analiz ve içerik üretim ekibi dijital süreçlerde görev alıyor.

Multimedya ekibindeki videolara odaklanan bu ekipten, geleneksel haberlerin ötesindeki hikayeleri bulmaları ve Guardian’ın genellikle Instagram Hikayeleri’ne dönüştürülen videolar için video görüntülerini kullanıp kullanamayacağını sormak için bağımsız film yapımcılarıyla iletişime geçmeleri bekleniyor.

Kaynak: Digiday

Journo E-Bülten