Haber

Reuters anketi: Güvenilir içeriğin belirleyici unsuru doğruluk ve tarafsızlık

Hangi içeriklere güveniriz? Reuters'ın bu konudaki son anketinden iki gazetecilik ilkesi çıktı. Sonuçlara göre bir içeriğin güvenilirliğini belirleyen en önemli iki unsur, doğruluk ve tarafsızlık.

Londra merkezli uluslararası haber ajansı Reuters’ın araştırma departmanı, “Tomorrows’ News” (Yarının Haberleri) başlıklı yıllık anketini dördüncü kez yaptı ve sonuçlarınu bugün yayımladı.

Dünyanın dört bir yanında Reuters.com’a abone olan 1.700 medya profesyoneli ile Aralık 2019-Ocak 2020 döneminde yapılan ankette, “güven” teması öne çıktı.

Raporun tam metninden derlediğimiz, gözümüze çarpan bulgulardan bazıları şöyle:

  • Doğruluk ve tarafsızlık: Gazetecilik ilkelerinin neler olduğunu bu ay başında Etik Gazetecilik Ağı’nın (EJN) kurucusu Aidan White’ın yorumuyla hatırlatmıştık. Reuters anketine göre okurlar ve izleyiciler, bu ilkelerden ikisinin, bir içeriğe duydukları güvende “belirleyici unsurlar” olduğunu düşünüyor. Bu ilkeler, doğruluk (yüzde 81) ve tarafsızlık (yüzde 72).
  • Haber ve reklam ilişkisi: İnsanların yüzde 64’ü, güvenilir bir haber sitesinde reklamını gördükleri markayla ilgili daha olumlu bir görüşe sahip oluyor. Yüzde 57’lik bir kesim, güvenilir bir haber sitesinde gördükleri reklamların, o haber markasıyla ilgili görüşlerini de etkilediğini söylüyor. Yani haber siteleri ve reklamına yer verdikleri markalar arasında kullanıcıların zihninde çift yönlü bir ilişki var.

Haber tüketimi mobil ve yapay zekâ kaynaklı artıyor

  • Dijital medyada trendler: Dijital haber medyasında dönüşüm sürüyor. Kurumsal haber markalarına ve kaliteli gazeteciliğe yüksek bir değer atfediliyor. Haber tüketimindeki artış, özellikle mobil ve yapay zekâ kaynaklı olarak sürüyor. Sosyal medyada yerini korusa da, bu platformdaki içeriklere güven düşük.
  • İçeriklerde bunlar aranıyor: Derinlemesine içeriklere talep var. Ancak hikâye anlatıcılığı da önemseniyor. Bir içeriği çekici yapan unsurlar arasında ankete katılanların en fazla zikrettiği, “entelektüel ve zihin açıcı” olması. İnsanların yüzde 85’i, “dolaysız aktarılan, kolay hazmedilen içerikleri” tercih ediyor. Haber kaynağı olarak bir podcast’in adını verenlerin oranı ise yüzde 16.
  • Dijital güvenlik:  Veri güvenliği konusunda kaygılar sürse de, özellikle gençler bu konuda katı değil. İnsanların yüzde 51’i daha iyi bir çevrim içi deneyim için şirketlerle veri paylaşabileceğini söylüyor. Yüzde 59’luk bir kesim ise bunu güvendiği şirketlerle yapmaktan yana.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR – TEMEL GAZETECİLİK İLKELERİ

Journo

Journo

Yeni nesil medya ve gazetecilik sitesi. Gelişen haber üretim teknolojileri, gazetecilerin sorunları, medya ekonomisi ve gelir modellerine ilişkin gelişmeler Journo’nun öncelikli temaları.

E-Posta Aboneliği