Haber

HuffPost CEO’su: Abonelik yayıncıları kurtarmayacak

New York Times’ın başarısı, abonelik sisteminin medya için bir kurtuluş olabileceği fikrini yaygınlaştırmıştı. Ancak HuffPost CEO’su Jared Grusd, aboneliğin başta dijital haber medyaları olmak üzere herkes için kurtuluş anlamına gelmediğini söylüyor.

“Birçok insan New York Times’a altın standart olarak bakıyor” diyor Digiday Podcast’teki kayıtta Grusd: “Ancak çok uzun bir zaman diliminde bu kadar harika bir şey anlamına gelen bir marka kurmanız gerekiyor ve kitlenizle anlamlı sayıda insanın ellerini ceplerine atmasına yetecek kadar güçlü bir bağlantı kurmanız gerekiyor. Dijital haber ve medya kuruluşlarının çoğu henüz okurlarla ilişkilerinde bu noktada değiller.”

HuffPost CEO’su Jared Grusd.

Grusd, odağın Trump’la ilgili haber döngüsünden daha geniş olmasını önerirken belirli başlıklar etrafında tartışmayı sürdürmek gerektiğini düşünüyor. Grusd’a göre tüketicilerin tüketmek istedikleri içeriği nasıl oluşturabilirim, kitleleri nasıl bulabilirim, bu kitlelerden nasıl para kazanırım gibi sorular söz konusu olduğunda HuffPost’un önceliği ikinci ve üçüncü sorular. HuffPost’un bakış açısına göre tek meselenin kitle bulmak olmadığını, kitleyi paraya çevirme teknolojisinin de eş zamanlı olarak gerekli olduğunu belirtiyor.

‘Kendi içeriğimize odaklanıyoruz’

Huffington Post’un başarısını kalite ve içerikteki farklılaşmaya bağlayan Grusd, platformun kullanıcı tarafından üretilen içerikten uzaklaştığı ve kendi gazetecilik ürünlerine yoğunlaştığını ifade ediyor. Haber organizasyonlarının yalnızca ABD Başkanı ile ilgili haberlerle sınırlı olmadığını belirten Grusd, HuffPost’un hikâyelere takılıp kalmadığı, kitlenin nabzını dinleyen bir yayın organı olduğunu ifade ediyor.

HuffPost’un video konusunda bir öncü olmadığını, hatta başta temkinli yaklaştığını belirten Grusd, sonraki aşamalarda Facebook, Snapchat ve Youtube’da kısa videolarla deneyler yaptıklarını ve birkaç yılda Facebook video görüntülenmelerini ayda bir milyar seviyesine çıkardıklarını iletiyor.


Kaynak: Digiday

Journo E-Bülten