Haber

Utanç günü: İktidarın ‘büyük baskısı’ altındaki Olay TV kapatıldı

25 Aralık 2020, basın ve ifade özgürlüğü açısından yeni bir kara gün olarak Türkiye medya tarihine geçti. Sadece 26 gündür yayında olan Olay TV, siyasi iktidarın ağır baskısı üzerine sahibi Cavit Çağlar tarafından “siyaha düşürüldü.” Gazeteciler bu karara Twitter’da tepki gösterdi: “Sadece tarafsız yayıncılık yapmak istedik.”

Türkiye’nin ilk haber kanalı NTV’yi 1996’da kurup üç yıl sonra Doğuş Grubu’na satan eski devlet bakanı Cavit Çağlar, Bursa merkezli Olay TV’nin yayın lisansını elinde tutuyordu.

Çağlar, kendisi gibi işadamı olan Hüseyin Köksal ile ortaklık kurarak, 1 Kasım 2019’da yayın hayatına son veren Olay TV’nin merkezini İstanbul’a taşımış ve yeniden yapılanmayla iddialı bir haber kanalı oluşturmak üzere düğmeye basmıştı.

Süleyman Sarılar’ın yönetmeliğinde birçok deneyimli gazeteciyi kadrosuna katan Olay TV, 30 Kasım’da yeniden yayına başlamıştı.

‘İktidardan büyük baskı var’

Fatih Altaylı’nın aktarımına göre “Yorum yok, taraf tutmak yok, yorum yapanı kulağından tutar atarım” şeklindeki ifadesini sonradan yalanlasa da, Çağlar’ın “Baskı olursa kapatırım televizyonu” sözleri akılda kaldı.

Nitekim Sarılar’ın da dünkü son yayında söylediği gibi “iktidardan büyük baskı” geldi ve yayın lisansını elinde tutan Çağlar “dayanamayıp” televizyonu kapattı.

İstanbul milletvekili Ahmet Şık, iktidarın Olay TV’den çıkarılmasını istediği gazetecilerin listesini Çağlar’a verdiğini ve bunların yerine bazı Kanal 7 çalışanlarının getirilmesini dayattığını yazdı.

Buna göre Çağlar talepleri kabul etti ancak ortağı Hüseyin Köksal reddetti. Köksal’ın bir başka ortak ve frekans bularak aynı kadroyla yayını sürdürmek istediği haberlere yansıdı.

‘Bu tarihi yazmak lazım bir kenara. Gün gelir, okuruz’

Televizyon haberciliğinin “utanç gününde” gazetecilerin Twitter’da Olay TV’nin kapanmasıyla ilgili paylaştığı mesajlardan bazıları şöyle:

Journo

Journo

Yeni nesil medya ve gazetecilik sitesi. Gazetecilere yönelik bağımsız bir dijital platform olan Journo; medyanın gelir modellerine, yeni haber üretim teknolojilerine ve medya çalışanlarının yaşamına odaklanıyor, sürdürülebilir bir sektör için çözümler öneriyor.

E-Posta Aboneliği