Facebook, geçtiğimiz hafta Wall Street’teki beklentilerin üstünde kazanç elde ettiğini bildirdi. Sosyal ağ, 8.81 milyar dolar gelirle hisse başına 1.41 dolarlık kâr getirdi. Analistler 8.51 milyar dolar gelirle 1.31 dolarlık bir kâr bekliyordu.
Bu, Facebook gelirinin geçen yılın aynı dönemine göre neredeyse yüzde 52 arttığı anlamına geliyor. Ancak, önceki çeyrekte Facebook, bir önceki yıla oranla yüzde 55, ikinci çeyrekte yıllık yüzde 59 oranında bir artış gördüğü için büyümenin yavaşladığı bildirildi.
Kullanıcıların reklamlarını göstermek için Facebook’un yeri kalmamış olabilir, ancak şirket henüz yara almış gibi görünmüyor.
1.86 milyar aktif kullanıcı
Dikkat çekici bir husus var: Facebook, yaklaşık 7.25 milyar dolar olan reklam gelirinin yüzde 84’ünün mobil reklamlardan geldiğini söylüyor. Bu, şirketin mobil reklamcılık satışına başlamasından bu yana Facebook’un mobil reklam paylaşımının ilk kez artmadığı bu üçüncü çeyrekte mobil cihazlardan elde edilenle aynı.
Platform son üç ayda 70 milyon artan 1.86 milyar aylık aktif kullanıcıya sahip. Şirket ayrıca, geçen çeyrekte 1,18 milyondan fazla olan günlük aktif kullanıcı sayısını yeni dönemde 1,23 milyar olarak açıkladı.