İnternet devi Facebook, reklamları için yeni yer arayışında. Şirket geçen yaz yaptığı açıklamada, News Feed’de kullanıcıların reklamlarını göstermek için yerlerin bittiğini ve bu nedenle büyümek için başka reklam alanları bulunması gerektiğini belirtmişti. İşte o alan bulundu: Facebook Messenger.
Facebook yeni bir testin bir parçası olarak yakında bazı kullanıcılara Messenger içindeki haber akışı tarzı reklamları göstermeye başlayacak. Messenger Ürün Başkanı Stan Chudnovsky’ye göre, kullanıcıların beş farklı reklamverenden kartlar arasında dolaşmalarına olanak tanıyan reklam birimleri başlangıçta yalnızca Avustralya ve Tayland’da az sayıda kullanıcı için görünür olacak.
Reklamlar ‘alt kısımda’ görünecek; yani kullanıcılar reklamları aşağıya doğru bir kaydırma sonucu görebilecek.
Sponsorlu mesajlar gibi değil
Facebook şu anda da bir tür Messenger reklamı sunuyor: Bir markanın kullanıcıları daha önce mesaj alışverişi yaptıktan sonra gönderebilecekleri reklamlar. Ancak sponsorlu mesajların aksine haber akışı stili mesajlaşma için ‘doğal’ bir görünüme sahip değil.
Chudnovsky, Facebook’un bu durumun farkında olduğunu ve bunun sadece bir test olduğunu vurguladı. Chudnovsky, “Kullanıcı gizliliğini istila etmek gibi bir risk almak istemiyoruz” derken denemeden öğrenemeyeceklerini, bu nedenle de küçük bir deneyle başladıklarını belirtti.