Haber

Google Haberler’de değişim sinyali: Yayın markaları öne çıkarılıyor

Google Haberler (News) web arayüzünde bir tasarım değişikliğini devreye almaya başladı. Yeni önyüzdeki haber akışında yayıncıların isimlerinin yanı sıra logoları da yer alıyor.

ABD’deki Washington Üniversitesi’nde bir dijital medya okuryazarlığı projesi yürüten Mike Caulfield, Twitter’da paylaştığı görselle Google araması yaparken Haberler (News) sekmesine tıkladığında farklı bir tasarım gördüğünü, ancak kısa süre sonra önyüzün tekrar eski haline döndüğünü duyurdu.

Önceki gün bu tweet’e cevap veren Google haber ürünleri ve veri sistemleri yöneticisi William Vambenepe, “İyi yakalamışsın. Yeni tasarımın devreye alınmasının erken aşaması. Yakında herkese görünür olacak” dedi.

Eski tasarımla kıyaslandığında yeni önyüzde göze çarpan başlıca değişikliklerden biri haber görsellerinin sol taraftan sağ tarafa geçerek bir miktar daha büyümesi.

Yayıncının logosu ile isminin en tepeye alınması ve ilgili haberlerin artık gruplandırılmaması sayesinde haber markaları daha fazla ön plana çıkacak. Haber başlıklarının yazı tiplerinin değişip puntolarının büyümesi de dikkat çekiyor.

Google son dönemde özellikle Chrome tarayıcısındaki önerilen haberler bölümünden yayıncılara artan oranda trafik sağlıyor.

Ancak arama devinin geçen ay yaptığı algoritma değişikliği dünyada bazı yayıncıları olumsuz etkilemişti. Örneğin İngiliz gazetesi Daily Mail, değişiklik sonrasında günlük trafiğinin yüzde 50 azaldığını açıklamıştı.

Journo

Yeni nesil medya ve gazetecilik sitesi. Gazetecilere yönelik bağımsız bir dijital platform olan Journo; medyanın gelir modellerine, yeni haber üretim teknolojilerine ve medya çalışanlarının yaşamına odaklanıyor, sürdürülebilir bir sektör için çözümler öneriyor.

Journo E-Bülten