Her gün internetten binlerce içerik siliniyor. Gazetecilerin saatler harcayarak yaptıkları haberler de sessizce ebediyete intikal ediyor. “İnternet unutmaz” deseler bile yayıncılar unutabiliyor ve unutulabiliyorlar. Bazen veri depolamada tasarruf gibi amaçlarla içerikler kasten tek tek silinirken, bazen hepsi kazayla uçabiliyor. Gazetecilerin haberlerini yedeklemeleri için en az 5 neden var:
1. Yayıncılardan kontrolü geri alın
Her gün internete milyonlarca yeni içerik yükleniyor. Bunların sonsuza dek aynı şekilde kalması mümkün değil. Endüstri değişiyor ve içeriklerin kontrolü yayıncıların, reklamcıların ve sosyal medya platformlarının eline geçiyor. Bu durumun etkisi en çok yerel habercilikte görülüyor. İçerik patlama yaparken kaliteli haberlerin sayısı azalıyor. Kapanan gazetelerle birlikte internet siteleri ve gazetecilerin on yıllarca ortaya koydukları emekler uçup gidiyor. Bir gazeteci olarak sizi belirleyen şey ürettiğiniz içeriktir. Peki, bir gün bir şey ürettiğinize dair bir kanıt bile ortada kalmazsa ne olacak? Bu yüzden bugün bir yayıncının sitesinde barındırılan haberlerinizi mutlaka yedekleyin.
2. Ödeme duvarları yaygınlaşıyor
Giderek daha fazla yayıncı ödeme duvarı kullanmaya başlıyor. Kaliteli gazeteciliğin bir bedeli vardır ve ödeme duvarlarına geçiş yayıncılar için olumlu bir gelişme. Ancak bu duvarlar aynı zamanda gazetecilerin içeriklerine erişimi zorlaştırıyor. Bir gün birçok yayıncıya yayılmış tüm içeriklerinizi görebilmek için ciddi miktarda abonelik ücreti ödemek zorunda kalabilirsiniz. Arşivinizi oluşturan içeriklere erişilebilmesini sağlamak kendi çıkarınıza olur.
3. En iyi işlerinize insanlar her zaman erişebilmeli
Her gazetecinin bir, hattan birden fazla portfolyoya ihtiyacı var. En iyi işlerinizi sergilemek sadece networking ve organizasyon için değil, çalışmalarınızla yeni tanışan bir okurla buluşmak için de mükemmel bir yoldur. Özellikle de bu işleri yayıncılardan bağımsız olarak yedeklemekli ve saklamalısınız.
4. Kalabalıktan ayrı durun
Tahminlere göre her gün 2 milyondan fazla haber internette yayımlanıyor. Bültenleri, blogları, podcastleri, Twitter’daki bilgisellerini ve internette aktarılmayan basılı yayınlardaki haberleri saymıyoruz bile. Bu kadar içerik arasında sizin sesiniz nasıl duyulacak? Portfolyo gereklidir ama daha da önemlisi, sizi diğerlerinden ayrıştıracak, mevcut haber gündemine uygun ve kendinize özgü bir içerik koleksiyonu sunabilmektir. Uzmanlığınız olan konuda yedeklediğiniz içerikleri kendinizi farklılaştıracak şekilde paketlemelisiniz.
5. Çalışmalarınız ikinci bahar yaşayabilir
Yıllar önce yaptığınız o röportajı hatırlıyor musunuz? Hani o konu henüz bugünkü gibi gündemde değildi. Ya da o büyük haber için yaptığınız araştırma aklınızda mı? Bulgularınız bugün de geçerliliğini koruyor. Vakti yeniden gelebilecek veya asla eskimeyecek haberlerinizi yedeklemek ve erişilebilir halde tutmak bu yüzden de ayrıca önemlidir. Bir kez daha zamanı geldiğinde sosyal medyanın tutkulu kitleleri o haberi yeniden tüketebilirler.
* Özetleyerek çevirdiğimiz bu metin, editör ve dijital prodüktör Benjamin Lowrie’nin Medium bloğunda 5 Eylül tarihinde yayımlanmıştı.