Uygulamalar

Gazeteciler ve öğrenciler için LinkedIn’in püf noktaları

Son dönemin en hızlı büyüyen sosyal ağı LinkedIn neden önemli ve gazeteciler ile öğrenciler bu platformu nasıl kullanabilir? Meselenin püf noktaları bu yazıda…

Gazetecilik öğrencileri öğrenim hayatları boyunca sektöre nasıl girebileceklerine dair birçok tavsiye alırlar. İş başvurusu hazırlanmasından mülakata farklı alanlarda verilen bu tavsiyelerde iş odaklı sosyal medya ağı LinkedIn’in potansiyelinin kullanılması da sık sık vurgulanır.

Güçlü bir profil sergilemeleri halinde muhtemel işverenler için daha görünür hale gelecekleri yönündeki sözler; LinkedIn’in ne olduğunu, nasıl çalıştığını ve onu neden önemsemeleri gerektiğini tam olarak bilmeyen öğrencilerin bir kulağından girip diğerinden çıkar.

Oysa gerçek şudur: 16 yıl önce kurulan LinkedIn 200’ü aşkın ülkede 590 milyon kullanıcısıyla devasa bir havuzdur. Bu platform geleneksel sosyal medya ağları gibi çalışır. İnsanlarla bağlantı kurabilir, profil oluşturup paylaşımda bulunabilir, yorum yapabilir ve önemlisi iş arayıp başvurabilirsiniz.

‘Gençler için değil’ algısı yanlış

Dijital, sosyal bir CV gibi işlev gören bu sosyal ağ, muhtemelen bir sonraki işvereniniz de dahil olmak üzere dünyanın dört bir yanında iş yapan bir kitleye sahip.

Birçok öğrenci, LinkedIn’in gençler için olmadığını veya fazla zaman alacağını düşünüp profil açmıyor. Bu efsaneyi yıkmak isteyen sosyal medya uzmanı Clare Jones, gazetecilik öğrencilerinin yeteneklerini ve portfolyolarını sergilemesi için LinkedIn’i öneriyor. Sonuçta profilinize kimin bakacağını bilemezsiniz.

“Fortune 100 listesinde yer alan dünyanın en büyük şirketleri de dahil birçok kuruluş işe alım süreçlerinde LinkedIn’i kullanıyor. Burası bir numaralı iş ağı. Doğru kullanılırsa profesyonel anlamda kendinizi tanıtmak için harika bir yer” diyor Jones.

Journalism.co.uk sitesinin sahibi John Thompson da hem şahsı hem de şirketi için bu platformu bağlantılar kurmakta kullandığını söylüyor. “Gazeteciler ve ilgili profesyonellerden oluşan geniş bir ağ kurdum” diyen Thompson, “Benimle bağlantı kuranlar da sektörün fayda sağlayabilecek isimlerine ikinci seviye bir temasla ulaşma imkanı kazanıyor” diye ekliyor.

İki ucu keskin bıçak

Diğer sosyal medya ağları gibi LinkedIn de iki ucu keskin bıçak gibi. Muhtemel işverenlere görünür olmak ve onlarla iletişim kurulabilecek bir platformda yer almak elbette bir avantaj ve mülakata kabul edilme şansınızı da artırabilir. Ancak sosyal medyanın genelinde olduğu gibi LinkedIn’de de neyi paylaştığınıza dikkat etmeniz gerekiyor. İşe alım uzmanları bu platformdaki paylaşımlarınızı da değerlendirecektir ve kimse başvurusunun çöp sepetine gitmesini istemez.

“LinkedIn’de de insanın başına çok kötü şeyler gelebilir. Şirketler gibi insanların da hasarı en aza indirmek için kriz planları yapması iyi olur. İnsanın itibarı bir saniyede mahvolabilir ve onu geri kazanmak yıllar alır” diyor Thompson.

Eski bir BBC çalışanı olan sosyal medya danışmanı Sue Llewellyn ise şunu söylüyor: “Bazı insanların ne kadar profesyonellikten uzak ve tembel oldukları sizi şaşırtabilir. Sosyal medyada saçmalamak istiyorsanız bunu kilitli bir hesapla veya sahte bir isimle yapın!”

Hatasız yazmaya dikkat edin

Her iki isim de insanların çevrim içi görünürlüklerini denetlemek için düzenli olarak Google aramaları yapmasını tavsiye ediyor. Görülmesini istediğiniz içeriklerin arama sonuçlarında ilk sıralarda gelmesi ve istemediklerinizin gelmemesi önemli. Llewellyn paylaştığınız içeriklerde yazım ve dilbilgisi hatası olmamasına özellikle dikkat edilmesi gerektiğini de vurguluyor.

LinkedIn’i iyi kullanmanız tavsiye edildiğinde bir dahaki sefere omuz silkmeyin. Bir hesap açın ve aktif olun. Kariyer basamaklarını çıkmanızı sağlayacak bir yer burası. Muhtemel işverenler burada size rastlayıp gelecek hakkında ne düşündüğünüzü öğrenebilir. Bunlar bir gazeteci için önemli yetenekleri.

Üniversite projeleri, işbirlikleri ve iş deneyimi için burada açılacak kapılar da sizi şaşırtabilir. Öğrenciyken bir profil oluşturduğunuz için belki de mezuniyetten sonra kendinize teşekkür edeceksiniz.

Gazetecilik öğrencisi Daniela Teixeira imzalı bu makalenin orijinali ilk olarak journalism.co.uk sitesinde yayımlandı.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR – 8 ADIMDA DAHA GÜÇLÜ BİR LINKEDIN PROFİLİ OLUŞTURUN

Journo

Yeni nesil medya ve gazetecilik sitesi. Gazetecilere yönelik bağımsız bir dijital platform olan Journo; medyanın gelir modellerine, yeni haber üretim teknolojilerine ve medya çalışanlarının yaşamına odaklanıyor, sürdürülebilir bir sektör için çözümler öneriyor.

Journo E-Bülten