Tüm sosyal medya platformları arasında LinkedIn, iş dünyası profesyonelleri için en önemli olanı. “Focus on LinkedIn: Create a Personal Brand on LinkedIn to Make More Money, Generate Leads and Find Employment” isimli kitabın yazarı Richard Lowe’e göreyse LinkedIn’de sizi ve profilinizi öne çıkaracak bazı temel stratejiler benimsemek mümkün.
Güncel, profesyonel bir profil fotoğrafı yükleyin
Elbette, halihazırda bir profil fotoğrafınız olabilir, ancak bu fotoğrafın net ve yeni olduğundan emin misiniz? Fotoğrafınız, arka plandaki dikkati dağıtan unsurlardan arınmış durumda mı? Değilse, profesyonel bir fotoğraf çektirmek için biraz para harcayın. LinkedIn profil sayfanıza kolayca yükleyebilmeniz için dijital bir sürüm isteyin. LinkedIn, fotoğrafı bulunan profillerin 21 kat daha fazla görüntülendiğini bildiriyor.
Unvanınızı düzenleyin
Fotoğrafınızın hemen altında görünen başlık, hedef kitlenizin en çok ilgilendiği 120 karakterlik anahtar kelime veya kelime öbeklerinden oluşmalıdır. Gelecekteki planlarınızla ne alakalıysa, mevcut iş unvanınızı kullanabilirsiniz. Ayrıca anahtar becerilerinizi de bu başlıkta öne çıkarabilirsiniz.
Başlıkları veya becerileri ayırmak için simgeler kullanın
Anahtar kelimeleri birbirlerinden ayırın. Bazıları yıldız veya yıldız işareti kullanırken, bazıları başka bir yazı tipinde grafik karakterleri kullanır. Cümleyi bu şekilde düzenlemek anahtar becerilerinizi öne çıkarır ve etkileyici görünebilir.
Kapsamlı bir özet hazırlayın
Sayfanızın başında yer alan başlığınızın hemen altında yer alan özet, kendinizi sektöründe fazlasıyla deneyimli, bilgili bir uzman olarak konumlandırma fırsatınızdır. Bu kısım, özgeçmişinizden bir kopyala-yapıştırdan ibaret olmamalı ve sahip olduğunuz kişilik türünün yanı sıra yeteneklerinizi de yansıtmalıdır.
LinkedIn profili için atanmış URL’yi değiştirin
Profilinizi ilk kez kurduğunuzda veya işinizi bitirdiğinizde, LinkedIn size harf ve sayı birleşimi olan özel bir URL atar. Yola, bu URL ile devam etmeyin, değiştirin.
İşletmenize veya mesleğinize ilişkin en az beş beceri ekleyin
LinkedIn’a göre en az beş beceriye sahip kullanıcılar, mesleki becerilerini listelemeyen kullanıcılara göre 17 kat daha fazla profil görüntüsü alıyor.
Referans isteyin
Müşterilerden, eski müşterilerden, patronlardan ve çalışanlardan elde edilen referanslar size inanılırlık kazandırır; kim olduğunuz ve nasıl çalıştığınız hakkında daha kapsamlı bir resim hazırlamaya yardımcı olur.
Durumunuzu güncelleyin
İşletmeniz için veya başka bir platformda blog yayınlarsanız, LinkedIn’deki bu içerik bağlantılarını paylaşın.