Ipsos’un Türkiye’deki son araştırmasına katılanlara, salgından hangi sektörün nasıl etkileneceği soruldu. Her 10 kişiden dördüne göre telekomünikasyon-iletişim (%43) ve medya-bilgi sektörü (%42) salgından olumlu etkilenecek.
Dünyanın üçüncü büyük araştırma şirketi olan Fransa merkezli Ipsos’un “Koronavirüs Salgını ve Toplum Genel Kamuoyu Araştırması” yayımlandı.
Araştırma için 12-18 Haziran tarihleri arasında İBBS 1 düzeyinde Türkiye temsili 800 birey ile çevrim içi görüşmeler (CAWI) yapıldı. Yüzde 95 güven aralığında yüzde 3 istatistiki hata payına sahip araştırma genel olarak salgın sonrasındaki harcama eğilimi gibi ekonomik konuları mercek alıyor. Bununla birlikte araştırma için yapılan ankette, medyayı yakından ilgilendiren bir soru da yer aldı.
Yeme içme, konaklama ve eğitimde beklentiler olumsuz
“Sizce önümüzdeki dönemde Türkiye’de hangi sektörler olumlu/olumsuz etkilenecek” sorusuna verilen yanıtlarda yeme içme, konaklama ve eğitim sektörleri olumsuz beklenti açısından öne çıkıyor. Vatandaşların olumlu etkilenmesini beklediği sektörler arasında ise telekomünikasyon-iletişim ve medya-bilgi sektörleri başı çekiyor.
İletişim ve medya sektörünün geleceğine yönelik olumlu bir beklenti olsa, ekonominin genelindeki karamsarlığın, neredeyse tamamen reklam ve/veya okur gelirine bağlı olan medya şirketlerini de etkilemesi muhtemel. Ipsos’un Türkiye CEO’su Sidar Gedik, araştırma sonuçlarıyla ilgili basın açıklamasında şu ifadeleri kullandı:
“Her üç kişiden ikisi son hafta içinde süpermarkete giderek alışveriş yaptı, geri kalanlar ise ya bu hafta süpermarket alışverişi ihtiyacı olmayanlar, ya onlar için alışveriş yapan bir yakını olanlar ya da online alışveriş yapanlar… Geçtiğimiz haftalarda ekonomi yeniden az farkla da olsa ülkenin en önemli sorunu hâline gelmişti.”
‘Toplumun yüzde 60’ına göre yeniden açılma için erken’
“Araştırmamıza katılanların yüzde 80’i salgının vurduğu ekonomik darbe ile mücadele için daha az harcama yapacaklarını belirtiyorlar. Ancak ekonominin bu kadar gündem teşkil etmesi salgının yarattığı sağlık endişesinin artık yok olduğu anlamına da kesinlikle gelmiyor. Her üç kişiden biri ekonominin düzelmesi ve işsizliği önlemek amacı ile işletmelerin açılmaya başlaması fikrini destekliyor. Ancak; toplumun yüzde 60’ı ekonominin olumsuz gidişatına rağmen işletmelerin açılması için henüz erken olduğunu düşünüyor. İşin ilginç yanı bu şekilde düşünenler arasında çalıştığı iş yeri faaliyetine ara vermiş olanlar da var. Salgına dair endişelerin azalmamasında son hafta içinde vaka sayılarında yeniden artış görülmesinin de etkisi olabilir.”
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR – GÜVENİLİR İÇERİK KONULU REUTERS ANKETİ YAYIMLANDI