Haber

Tüketiciler sahte habere reklam veren markaları reddediyor

ABD’de yapılan bir araştırmaya göre internette sahte haber ve “tartışmalı” içeriklerde görüntülenen reklamlar, söz konusu markaların tüketici algısına zarar veriyor.

Dijital medya ölçüm yazılımı DoubleVerify ile Harris Poll’un yaptığı “Küresel İçgörüler Raporu 2019” başlıklı araştırmanın sonuçları bu ay yayımlandı.

30 Mayıs – 3 Haziran tarihleri arasında ABD’de 18 yaş üstü 2.210 tüketici ile yapılan ankete dayanan sonuçlar arasında medya ile ilgili öne çıkanlar şöyle:

1) Tüketicilerin üçte ikisi sahte haber içeriğindeki reklamda önerilen markayı kullanmayı bırakacağını söylüyor.

İnsanların yüzde 61’i internet üzerinden yapılan reklamları “işe yarar” bulurken, ezici bir çoğunluk (yüzde 82) bu reklamların güvenli, doğru ve güvenilir içeriklerde yer almasının önemli olduğunu söylüyor.

Tüketicilerin neredeyse üçte ikisi (yüzde 65) yanlış, tartışmalı ve provokasyon amaçlı içeriklerde gördükleri marka ve ürünleri kullanmayı bırakacağını belirtiyor.

2) Tüketicilerin yüzde 90’ı reklamların güvenli içeriklerin yanında yer alması konusunda markaların sorumluluğu olduğunu düşünüyor.

Yüzde 61’lik bir çoğunluk ise hem markaların, hem de ilgili yayınların reklama eşlik eden içeriğin güveni konusunda sorumluluğu eşit oranda paylaştığı görüşünde.

3) Mahremiyetin öncelik haline gelmesi nedeniyle tüketicilerin yüzde 70’inden fazlası artık markalarla daha az veri paylaştığını belirtiyor.

Bir yıl öncesine kıyasla tüketicilerin yaklaşık yüzde 80’i, şirketlerin kişisel verileri nasıl toplayıp kullandığı hakkında daha fazla bilgiye sahip olduğunu ifade ediyor. Bu yüzden tüketicilerin yüzde 71’i artık şirketlerle daha az kişisel veri paylaşıyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR – DÜNYADAN İKİ GAZETEYE İKİ BÜYÜK REKLAM ÖDÜLÜ

Journo

Journo

Yeni nesil gazetecilik sitesi