Haber

Gazetecilik sürecini ve habercinin sorumluluğunu vurgulayan reklamlar iki büyük ödül getirdi

Reklamcılığın en prestijli ödülü sayılan Cannes Lions’da bu yıl kazananlar arasında ABD’den New York Times ve Lübnan’dan Ennahar gazeteleri de var.

Geçen hafta düzenlenen Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde 26 büyük ödül (Grand Prix) verildi. Creative Review’a göre bu yılki ödüllere “markanın amacını” vurgulayan “ciddi fikirler” damga vurdu. Nike ve Burger King gibi şirketlerin yanı sıra iki gazete de ödül kazananlar arasındaydı.

“Film ve filmcilik” kategorisinde New York Times, soruşturmacı ve iyi araştırılmış gazeteciliğin önemini vurgulayan beş kısa filmlik seriyle ipi önde göğüsledi.

New York merkezli Droga5 reklam ajansının eseri olan her bir film, sözcükleri ve görüntüleri kullanarak farklı vakalar üzerinden gazetecilik sürecini dramatik bir tonla adım adım aktarıyor.

Örneğin bu videoda New York Times, Myanmar’ın Arakan olarak da bilinen bölgesinde Rohingya Müslümanlarına yönelik katliamlarla ilgili özel haberin nasıl yaratıldığını sinematik bir şekilde açıklıyor:

“Basılı yayın ve yayıncılık” dalında ise büyük ödül, Lübnan’ın Ennahar gazetesine gitti.

Impact BBDO Dubai ajansının eseri olan kampanya kapsamında, Lübnan’da hükûmetin bir türlü kurulamamasını eleştirmek ve siyasetçilere sorumluluklarını hatırlatmak için Ennahar boş sayfalar yayımlanmıştı. Gazetenin sosyal medya hesapları ve dış mekân reklamları da aynı dönemde boş bırakılmıştı.

Journo

Journo

Yeni nesil gazetecilik sitesi. Gelişen haber üretim teknolojileri, gazetecilerin sorunları, medya ekonomisi ve gelir modellerine ilişkin gelişmeler Journo’nun öncelikli temaları.