Uygulamalar

Reklam engelleme yazılımlarının kullanımı %30 arttı

Facebook ve Google çok uğraştı ama reklam engelleme yazılımlarının gücünü kıramadı. Kullanıcılar, birçok şirketin temel gelir kaynağı olan dijital reklamların engellenmesi için tasarlanan yazılımları indirmeye devam ediyor.

New York Times’ten Mark Scott’ın haberine göre, 2016’da dijital reklamcılığın önüne geçmek için Internet kullanıcılarının yaklaşık yüzde 11’i reklam engelleyicileri kullandı. Akıllı telefonlardan geleneksel bilgisayarlara kadar 600 milyondan fazla cihazda reklam engelleme yazılımları yüklü. PageFair tarafından yayınlanan yeni bir rapora göre ise bu, yüzde 30’luk bir artış anlamına geliyor.

Batı’da reklam engelleme artacak

Uzmanlar, reklam engelleyici dijital araçların özellikle gelişmekte olan ülkelerde hakim trend haline geldiğini belirtirken; bu durumu eleştiren engelleme karşıtları ise, kullanıcıların ad-blocker tipi eklentileri kullanarak okurla mecra arasındaki yazılı olmayan sözleşmenin şartlarını ihlâl ettikleri görüşünde.

PageFair CEO’su Sean Blanchfield, “Bazı ülkelerde hiç kimsenin beklemediği oranlarda mobil reklam engelleyicisi mevcut” derken, “Batı’da, aynı eğilimin yakın gelecekte bizi kör etmesini bekliyorum” ifadesini kullandı.

Engelleyicilerin bu şekilde yükselişi reklamcılık endüstrisi tarafından da fark edildi. Örneğin, geçen ağustos ayında, dünyanın en büyük online reklam tedarikçileri arasında yer alan Facebook, kullanıcıların sosyal ağlarında bu tür yazılımları kullanmalarını engellemeye girişti. Ancak şirketin çabaları, yeni reklam engelleme araçları sunan teknoloji girişimleriyle silahlanma yarışına yol açtı.

‘Çekici bir reklam deneyimi sunmalıyız’

Araştırma şirketi eMarketer’da analist olan Paul Verna ise yaptığı açıklamada, “Reklam engelleme, reklamcılık ekosisteminin tamamına zarar veriyor” derken, “Endüstrinin bu sorunun üstesinden gelmesinin en iyi yolu, tüketicilerin engellemek istemeyecekleri, çekici reklam deneyimleri sunmaktır” diyerek reklamcılara yol gösterdi.

Reklam engelleme yazılımları, gelişmekte olan ülkelerde mobil web sitelerindeki video ve diğer veri yiyen reklamları kaldırarak maliyetli internet paketlerinden tasarruf etmek için kullanılıyor. PageFair raporuna göre, dünya genelindeki mobil cihazlardaki toplam reklam engellemesinin yüzde 90’ından fazlası hâlâ Asya-Pasifik bölgesinde gerçekleşiyor. Geçen yıl, bu tür yazılımlar dünyadaki 380 milyon akıllı telefon ve tablette kullanıldı.

Journo E-Bülten