Haber

Dünyada 2023’ün en çok etkileşim alan haberleri

Haber kuruluşlarının dijital trafiklerini analiz etmek için kullandığı en yaygın araçlardan biri olan Chartbeat, 2023 yılında dünya çapında kullanıcıların en uzun süre etkileşime girdiği içerikleri açıkladı. İlk 10’da ABD’den 9, İngiltere’den 1 haber kuruluşu yer alıyor. İlk 100’e ise bu 2 ülke dışında sadece Katar’dan Al Jazeera’nın İngilizce bir haberi girdi. Dünyada 2023’ün en çok etkileşim alan 10 haberi şöyle:

1. Los Angeles Times: Friends dizisinden hatırlanan oyuncu Matthew Perry öldü

2. Los Angeles Times: ABD’de bir dans stüdyosunu hedef alan silahlı saldırganın kimliği açıklandı

3. CNN:Erkek arkadaşından ayrılan kadın, 3 hafta önce tanıştığı bir başka erkeğin evine taşındı. Bakın sonra ne oldu

4. Fox News: Annesinin evini işgalcilerden kurtaran tamirci

5. ESPN: Amerikan futbolcusu Damar Hamlin kalp krizi geçirdi

6. BBC:Hamas nedir ve neden Gazze’de İsrail ile savaşıyor?”

7. CNN:Titanic’in batığına dalan denizaltıda ‘felâket bir iç patlama’ oldu

8. CNN:Meksikalı göçmen ABD sınırını geçti ve çölde 9 yaşında, korkmuş bir Arizonalı çocuğa rastladı. Sonra yaşananlar her ikisini de değiştirdi

9. Washington Post:Komadaki kadın 20 yıl sonra uyandı. Hikâyesi psikoloji bilimini değiştirebilir.”

10. Los Angeles Times:Hilary Kasırgası’nın vurduğu Güney California’da ‘yaygın su baskınları’ bekleniyor

Etkileşim rekortmeni olan en fazla içeriği CNN yayımladı

Şirketin raporuna göre Chartbeat’in araştırmasında dünyadan 60 bini aşkın medya şirketinin bu yıl yayımladığı 39 milyonu aşkın içerik incelendi. Kullanıcılar bu içeriklerde toplam 228 milyar dakika geçirdi.

Önceki yıllarda Japonca ve İspanyolca içerikler ilk 10’a girebilmişti. 2023’te ise en çok etkileşim alan ilk 100 içeriğin tamamının İngilizce olması ve 9’unun ABD’deki gelişmeleri konu alması dikkat çekti. Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da listeye en fazla içerikle giren yayıncı CNN oldu.

İlk 100 içinde, merkezi ABD ve İngiltere’de olmayan tek medya kuruluşu ise Al Jazeera. Katar kanalının “İsrail-Filistin çatışmasının sebebi ne? Basit bir rehber” başlıklı içeriği listede 31. sırada yer aldı.

Afet haberleri, ölen ünlüleri anan içerikler, Ukrayna ve Gazze’deki savaşa dair gelişmeler, adlî vakalar ve insan hikâyeleri, bu yıl en fazla etkileşim alan içerikler oldu.

Haberlerin ne kadar etkileşim aldığı nasıl ölçüldü?

Chartbeat, bu listeyi oluşturmak için yayıncıların içeriklerinin yer aldığı sayfalardaki “toplam etkileşim zamanını” dikkate aldı. Bu ölçüm yönteminde ziyaretçilerin sayfayı okuduğu veya başka yöntemlerle aktif olarak etkileşime geçtiği (bir bağlantıya tıklamak gibi) toplam süre hesaplanıyor.

Her yıl sonunda Chartbeat bu sürenin nicel olarak en yüksek olduğu sayfaları belirledikten sonra, okurlardan ve haber derleyicilerden oluşan bir ekibe, nitel bir değerlendirme de yaptırıyor. Bu değerlendirme sonucunda bir dizi içerik eleniyor ve tamamen özgün habercilikten oluşan bir liste ortaya çıkıyor.

Örneğin spor karşılaşmalarının sonuçları, sosyal medyadan alınıp aynen paylaşılan haberler, kişilik testleri gibi etkileşim odaklı içerikler ve 48 saatten fazla devam eden canlı blog gazeteciliği gibi uzun sürede çok etkileşim alan haberler dikkate alınmıyor.

İLGİLİ: 4 YILDA NE DEĞİŞTİ?

Dünyada 2019’un en çok etkileşim alan 10 haberi

Journo

Yeni nesil medya ve gazetecilik sitesi. Gazetecilere yönelik bağımsız bir dijital platform olan Journo; medyanın gelir modellerine, yeni haber üretim teknolojilerine ve medya çalışanlarının yaşamına odaklanıyor, sürdürülebilir bir sektör için çözümler öneriyor.

Journo E-Bülten