Twitter’ın “hikâyeler” formatı Fleets tüm dünyada kullanıma girdi. Kullanıcıların çoğu, bu yeni özelliği sevmediğini söylüyor. Twitter akışının tepesine yerleşen Fleets’in “hikâyeler” dayatması olduğunu, dikkat dağıttığını ve Twitter’ın ruhuyla uyuşmadığını savunanlar var. Buna karşın Fleets ilk saatlerinde o kadar yoğun kullanıldı ki, dünya çapında Twitter’a erişim yavaşladı.
Snapchat ile başlayan, Facebook ve Instagram’ın neredeyse aynen kopyalamasıyla tüm dünyaya yayılan “hikâyeler” formatını Twitter da “Fleets” ismiyle taklit etti.
İngilizce “fleeting” sözcüğü, “çabucak gelip geçen, kısa süreli, geçici” gibi anlamlara sahip bir sıfat.
Twitter’ın martta Brezilya’da denemeye başladığı, sonraki aylarda birkaç ülkeye daha yaydığı Fleets, artık Türkiye dâhil tüm dünyada kullanımda.
Kullanıcıların görüşleri ise ağırlıklı olarak olumsuz. Journo’nun anketine katılanların yaklaşık yüzde 80’i olumsuz görüş bildirdi. Diğer kuruluş ve kişilerin yaptığı anketlerde de sonuçlar bu yönde:
#Twitter'a "hikâyeler" formatını getiren #Fleets özelliğini sevdiniz mi?
— J o u r n o (@JournoComTr) November 20, 2020
Twitter’ın yeni özelliği olan Fleets’i beğendiniz mi?
— arı24 (@ari24sosyal) November 19, 2020
Twitter’ın yeni #Fleets özelliğini beğendiniz mi?
Evet/Hayır Neden?— Sosyo Anket (@sosyoanket) November 19, 2020
Twitter'ın yeni özelliği olan #Fleets'i nasıl buldunuz? 🐦
— ListeList (@ListeList) November 19, 2020
Twitter'da hikâye hakkında ne düşünüyorsunuz?
— Orhan Şener (@orhan_sener_) November 20, 2020
Dünyada da durum çok farklı değil. Fleets konulu İngilizce tweetler üzerinde yapılan bir duygu analizi, ezici çoğunluğun bu özellikle ilgili olumsuz görüş bildirdiğini gösteriyor. Alttaki grafikte derlenen kırmızı paylaşımlar olumsuz, yeşiller ise olumlu duyguları ifade ediyor:
Yaygın olarak seslendirilen şikâyetlerden biri de Fleets özelliğinin devreye alınmasıyla birlikte Twitter mobil uygulamasının yavaşladığını vurguluyor.
Twitter’ın bu yeni özelliğinin hiçbir özgünlük barındırmadığı, bu sosyal medya platformunun doğasıyla ters düştüğü ve erişiminin yeterince yüksek olmadığı gibi eleştiriler de geliyor.
Kurnaz twitter da hiç kafa patlatmamış yalnız, direk yapıştırmış instagram’ın story’sini. ithal ikamecilik yine kazandı.
— Yenal Bilgici (@yenalbilgici) November 20, 2020
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR – TWITTER, HABER RETWEET EDENLERİ DE UYARMAYA BAŞLADI