Haber

TweetDeck için ücretsiz alternatifler: Hypefury, Buffer ve Typefully

Medya profesyonellerinin Twitter’ı izlemek ve tweet planlamak gibi amaçlarla yıllardır kullandığı TweetDeck bugünden itibaren ücretli. Aynı amaçla ücretsiz kullanılabilecek araçlardan üçünü açıklıyoruz: Hypefury, Buffer ve Typefully.

TweetDeck, kurulduğu 2008 yılından beri, gazeteciler başta olmak üzere medya profesyonellerinin vazgeçemediği araçlardan biri oldu. Sosyal medyayı takip etmek ve gönderi planlamak gibi amaçlarla kullanılabilen TweetDeck, bir dönem birçok platformu desteklese de son yıllarda Twitter ile sınırlanmıştı.

Bağımsız bir araç olarak geliştirilen, 2011’de Twitter’ın satın aldığı TweetDeck, ismi “X” olarak değiştirilen şirketin yeni sahibi Elon Musk’ın politikaları kapsamında bugün itibarıyla ücretli hâle geldi. Artık TweetDeck‘i kullanmak için, geçmişte “Twitter Blue” diye bilinen “X Premium” abonelik paketini satın almak gerekiyor. Türkiye için X Premium’un mevcut aylık fiyatı, web’den satın alındığında 177 TL, mobilde ise 209 TL.

TweetDeck alternatifleri arayanlar ise zorlanıyor. Çünkü özellikle medya sektörünün ihtiyaçlarını karşılayabilecek alternatif uygulamaların çoğunun maliyeti yüksek. Örneğin Sprout Social‘ın en ucuz aylık aboneliği 249 dolar, Hootsuite‘ın ise 99 Euro.

Üstelik ücretsiz alternatiflerin hiçbiri, özellikle sosyal medya izleme konusunda TweetDeck kadar işlevsel değil. Yine de, bilhassa gönderi zamanlama ve etkileşim analizi gibi alanlarda TweetDeck’in birkaç ücretsiz alternatifi yeterli performansı sergiliyor. Bunların üçüne kısaca bakalım:

Hypefury

“Twitter için kişisel asistanınız” sloganını kullanan Hypefury ile, TweetDeck’tekine benzer şekilde tweet (x) gönderebilir ve planlayabilirsiniz. Viral tweet uyarıları kurmak mümkün. En iyi tweetlerinizi en uygun zamanda otomatik olarak retweet etmek gibi özellikleri de var. Ayrıca tweetlerinizi Instagram için otomatik olarak görselleştirip bu platforma da gönderebiliyor. Ücretsiz sürümünde sadece tek bir Twitter (X) hesabı bağlanabiliyor ve planlanan gönderiler en fazla 2 gün sonrasına kurulabiliyor. Hypefury‘nin arayüzü şöyle görünüyor:

Buffer

Sosyal medya gönderi planlaması için en eski ve bilinen uygulamalardan biri olan Buffer, yayının yanı sıra analiz ve etkileşim odaklı özelliklere sahip. Ücretsiz sürümüne en fazla 3 sosyal medya hesabı bağlanabiliyor ve analiz gibi özellikler bu pakette kısıtlanıyor. Buffer, desteklediği platformların arasına son dönemde TikTok ve Mastodon’u katmasıyla da dikkat çekiyor:

Typefully

“Daha iyi tweetler yazın, kitlenizi büyütün” sloganını kullanan Typefully, diğer TweetDeck alternatiflerine benzer işlevler sunuyor. Twitter ile LinkedIn arasında çapraz gönderi (cross-post) imkânı ve bir tweetle etkileşime giren kişilere otomatik olarak özel mesaj (DM) gönderme gibi ayırt edici özellikleri var. Tek tuşla tweet kurulup en uygun zamanda otomatik olarak paylaşılabiliyor. Günümüzün birçok uygulaması gibi yapay zekâ araçlarıyla ve Zapier gibi “köprü” hizmetlerle entegre çalışıyor. Ancak Typefully‘nin ücretsiz versiyonu sadece tek bir Twitter hesabını destekliyor ve bir seferde en fazla bir tweet planlanabiliyor.

Özetle, TweetDeck alternatifleri bol. Ücretsiz olanlar arasında da TweetDeck’in planlama ve analiz gibi işlevlerini yerine getirebilenler var. Ancak sosyal medya takibi için TweetDeck’in sunduğu kapsamlı özelliklere, bildiğimiz hiçbir ücretsiz alternatif sahip değil. Elon Musk sonrasında Twitter’ın uygulama programlama arayüzüne (API) getirilen kısıtlamalar nedeniyle böyle bir hizmeti geliştirip ücretsiz sunmak zaten artık çok daha zor.

TweetDeck’in kısa tarihi

TweetDeck‘i 2008 yılında Iain Dodsworth, bağımsız bir uygulama olarak geliştirmişti. 2009’da iPhone, 2010’da ise iPad ve Android sürümleri çıkan TweetDeck hızla yaygınlaşmış, 2011’de Twitter bu uygulamayı satın almıştı.

Bu tarihten sonra TweetDeck’in işlevleri giderek budandı. TweetDeck kullanıcılarının 140 karakterden uzun tweet atmalarına izin veren özellik 2011’de kaldırıldı. Aynı yıl web sürümü geliştirildi. Ancak artık LinkedIn, Google Buzz, Foursquare ve MySpace gibi sosyal medya platformlarına destek verilmemeye başladı.

2013’te mobil uygulamalarını kademeli olarak kaldırıp tamamen web ortamına geçen TweetDeck, Facebook desteğine de son verdi. 2016’da Windows uygulaması kepenk indirdi.

Yine de TweetDeck, 2022’de Elon Musk’ın Twitter’ı satın almasına dek medya profesyonellerinin temel araçlarından biri olarak kaldı. Musk’ın TweetDeck’i ücretli hâle getireceği son bir yıldır konuşuluyordu.

İLGİLİ:

‘20 yıl önce telsiz dinlerdik, şimdi Tweetdeck’e bakıyoruz’

Dijital araçlar: Canva’nın video editörü yayında

Çeviri araçları: Gazeteciler dünya haberlerini nasıl takip ediyor?

 

Journo

Yeni nesil medya ve gazetecilik sitesi. Gazetecilere yönelik bağımsız bir dijital platform olan Journo; medyanın gelir modellerine, yeni haber üretim teknolojilerine ve medya çalışanlarının yaşamına odaklanıyor, sürdürülebilir bir sektör için çözümler öneriyor.

Journo E-Bülten