Haber

Kişisel verilerin peşini bırakmayan Facebook ve Google yeni taktikler geliştirdi

Medya kuruluşlarının ve kullanıcıların ürettiği dijital içeriklerden elde edilen reklam gelirinin neredeyse tamamı Google ve Facebook’a gidiyor. İki platform da, artan denetimlere ve kızışan rekabete rağmen kullanıcıların kişisel verilerini toplamaya devam edebilmek için yeni taktikler geliştirdi. Google “çerezsiz internet” dönemi başlarken denemeye aldığı yeni teknolojiyle egemenliğini sürdürmek istiyor. Facebook’un taktiği ise şimdilik bir halkla ilişkiler kampanyasından ibaret.

Apple ve Facebook arasındaki savaş son dönemde kızışmıştı. Kullanıcı mahremiyetini önemsediğini her fırsatta vurgulayan Apple, bundan böyle tüm uygulama geliştiricilerinin iPhone ve iPad cihazlar üstünden veri toplarken kullanıcıların açık rızasını almasını şart koşmuştu. Facebook ise bir gazete ilanı vererek Apple’ın bu kararına tepki göstermişti.

Facebook’un “esnaf mağdur” diye özetlenebilecek halkla ilişkiler kampanyasının devamının geleceği bu hafta ortaya çıktı. Son haberlere göre sosyal medya devi, iPhone ve iPad kullanıcılarına, kişisel verilerini takip izni alabilmek için iki yeni mesaj verecek. Bu cihazlardan Facebook’a girildiğinde, veri takip izni sayesinde “reklamların daha kişisel olacağı” ve “işletmelerin de müşterilerine erişmek için bu reklamlara bağımlı olduğu” iletisi ekranda belirecek.

Google’ın yeni kozu: FLoC

Özellikle ABD ve Avrupa Birliği’nde artan regülasyon baskısı ve yükselen kamuoyu farkındalığı, tekelcilikle suçlanan bir başka teknoloji platformu olan Google’ı da zorluyor. Kişisel veri takibi amacıyla arka planda izinsiz çalışan çerezlerin bu yıl tarihe karışması sonrasında milyarlarca dolarlık reklam gelirini korumak isteyen Google, yeni bir teknoloji geliştirdi.

Denemeleri süren FLoC (Grup Oluşturmada Federe Öğrenme) adlı teknoloji, bir kullanıcının Chrome’daki tarama geçmişini analiz ediyor ve onu benzer geçmişe (web tüketim alışkanlıklarına) sahip diğer kullanıcılarla birlikte grupluyor. Google’ın iddiasına göre böylece reklamverenler, üçüncü parti çerez kullanmadan, geçmişteki kullanıcı dönüşümlerinin yüzde 95’ini gerçekleştirmeye devam edebilecek. Kişisel veri anonimleştirildiğinden ve bir grup içinde eritildiğinden, bu pratiğin, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (KVKK) dünyadaki muadillerine aykırı olmadığı öne sürülüyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR – GAZETELERE PARA ÖDEMEK İSTEMEYEN GOOGLE, AVUSTRALYA’DAN ÇEKİLEBİLECEĞİNİ AÇIKLADI

Journo

Journo

Yeni nesil medya ve gazetecilik sitesi. Gazetecilere yönelik bağımsız bir dijital platform olan Journo; medyanın gelir modellerine, yeni haber üretim teknolojilerine ve medya çalışanlarının yaşamına odaklanıyor, sürdürülebilir bir sektör için çözümler öneriyor.

E-Posta Aboneliği