Hashtag özellikle sosyal ağ Twitter üzerindeki tüm içerikleri/tweet’leri kategorilendirmek ve Twitter arama sistemi üzerinden daha kolay bulunmasını kolaylaştırmak için geliştirilmiş bir sistem olarak bilinse de aslında hashtag dediğimiz şey bir diyez etiketinin (#) ardından gelen sözcüğü tanımlama şeklimiz.
Forbes araştırmasına göre, sosyal medya kullanıcılarının %71’i hashtag kullanıyor. Bu oranın özellikle Instagram ve benzeri ağların kullanımıyla yaygınlaştığı ise sır değil.
Hashtag’ler tek sözcükten oluşabildikleri gibi (#journo) söz öbeklerinden de oluşabilirler (#gazeteciliksuçdeğildir). Bugün Vine, Instagram, Twitter, Pinterest, Facebook başta olmak üzere birçok ağda hashtag’leri kullanıyoruz; hatta Ekşi Sözlük son yıllarda hashtag’lere benzer bir kategori sistemine dönüş yaptı.
Peki hashtag kullanırken nelere dikkat etmek gerekiyor? İlk olarak paylaşmayı düşündüğümüz hashtag’in daha önce nerede ve hangi konuda kullanıldığını görmek şart.
Unutmayın #uzunhashtaglersıkıcıveyorucudur. Elbette konvansiyonel bir kampanyayı yeni medyaya geçirirken bazen uzun cümlelere ihtiyaç duyabilirsiniz; ama zaten gelenekselden yeniye, yeniyi düşünmeden üretilmiş bir sloganla geçiyorsanız o iş biraz yaş.
Son bir hatırlatma, Twitter hashtag’lerde Türkçe karakter de kabul ediyor.