New York Times’ın yılın üçüncü çeyreğindeki başarısız performansı şirketin dijital hedeflerinde geri vitese gitmesine neden olmadı. Poynter’da yer alan habere göre gazete bir ya da birkaç milyon daha dijital aboneyi önümüzdeki birkaç yıl içerisinde bünyesine katmayı bekliyor.
Yılın üçüncü çeyreğinde 116 bin yeni kullanıcının dijital haberlerine üye olduğu belirtilen gazetede yalnızca dijital aboneliklerin yaklaşık 1.56 milyon kişiye ulaştığı belirtilirken şirketin CEO’su Mark Thompson, hedef pazarlarının ABD’yle sınırlı olmadığını; uluslararası alanda da Times için önemli bir pazar olduğunu işaret ediyor.
Gazetenin 2015’e göre %19’luk basılı reklam kaybı yaşadığını belirtilirken, yine de NYT’deki basılı reklamların total reklam gelirlerinin yalnızca %22’sini oluşturduğu ve bu konuda rakiplerinden oldukça ilerde oldukları görülüyor.
New York Times bünyesinde farklı türlerde dijital reklamlar kullanılırken, son dönemde akıllı telefon reklamları, markalı içerikler, programlanmış ve sanal gerçeklik temelli reklamlar klasikleşmiş reklamların yerini almaya başladı.