Dünyanın önde gelen medya kuruluşlarının okur gelirine dayalı iş modellerinde iki temel yaklaşım var: Birincisi, ABD merkezli New York Times’ın (NYT) başını...
Etiket - haber ekonomisi
Spotify’ın bu yıl podcastleri de kendi reklam ağına dâhil etmesinin ardından, Google’ın akıllı hoparlörü Home ve yapay zekâ destekli mobil ürünü Asistan için...
Yıllardır dünyanın en saygın ekonomi yazarları arasında gösterilen Stevenson gazetecilerden biraz daha çaba bekliyor: ‘İyi bir avukat davaya nasıl...
Journo Türkiye medyasındaki telif sorununu masaya yatırıyor: Telifsizliğin sıradanlığı, telifsiz iş teklif edenlerin dayanılmaz rahatlığı bu dosyayı açmayı...
Journo soruyor: Hâlihazırda çekirdek bir kitlesi bulunan azınlık gazeteleri mevcut durumlarından yeni ve ekonomik yönü olan bir yapılanma neden çıkartmasın...
Türkiye’de ve dünyada gazetecilik krizinde top sürekli aynı kesimin kucağına atılıyor: Internet editörleri bir yandan sektörün günah keçisi hâlindeyken...
‘Geleneksel medyanın krizi sadece teknolojik veya ekonomik değil yapısal. İşbirliği ve topluluk odaklı yeni bir medya düzeni şart.’ Danimarkalı...
Okurunu aptal yerine koyan, kullanıcısını tık olarak gören medyanın heyecanı meyacanı yok. Geleceği de olmayacak. Sakil, saygısız ve çağdışı bu anlayış...
Bir topluluk yaratmak ve onlarla buluşma çabası içinde olmak kitlesel fonlamaya ve bağışa dayanan bir iş modelinde meyvelerini mutlaka verecektir. Dijital...
Para okur, dinleyici ve izleyiciden geliyor. Bu da onları daha güçlü yapıyor. Ürünü yaratanlar, onu kullananları artık daha çok dinlemek zorunda. Gazeteci...