Haber

Adobe’den 2 önemli adım: Photoshop web’e geçiyor, görsel teyit için yeni araç geliyor

Adobe Photoshop'un web sürümünden bir ekran görüntüsü

Photoshop, Illustrator ve Premiere gibi ürünleriyle yayıncılar arasında en büyük kullanıcı tabanına sahip teknoloji şirketlerinden biri olan ABD merkezli Adobe, 2 önemli adım attı: Şirketin amiral gemisi olan Photoshop yakında tamamen web tarayıcısı üstünde çalışabilecek. Adobe’nin “CAI” adlı yeni girişimi ise görsellerin teyit edilmesi ve telif hakları yönetimi için New York Times, BBC ve AFP gibi birçok yayıncıyı aynı çatı altında buluşturdu.

Adobe liderliğindeki İçeriğin Sahiciliği Girişimi (Content Authenticity Initiative – CAI) 2 yıl önce kurulmuştu. Sistem, fotoğraflardan ve videolardan başlayarak dijital içeriğin tüm türleri için doğrulanabilir bir güvenlik katmanı oluşturup internette yanlış bilgiyle mücadele etmeyi amaçlıyor.

Açık kaynak kodlu sistem için geliştirilen teknolojiler ve araçlar, bir içeriğin oluşturulmasından düzenlenmesine, yayımlanmasından paylaşılmasına dek tüm süreçte uçtan uca bir teyit hizmeti sunuyor. Bu sayede sistem, görsellerin teyit haklarının korunmasına da yardımcı oluyor.

Nieman Lab’de dün yayımlanan habere göre CAI standartları internetin geneline yayılabilir. Bugüne dek sisteme üye olan kuruluşlar arasında Washington Post gibi gazeteler, Twitter gibi platformlar, Nikon gibi şirketler, Avrupa Komisyonu gibi kurumlar var.

2022’de yaygınlaşabileceği belirtilen CAI ile internetteki görsellerin köşesine bir “i” harfi ekleniyor. Bu harfe tıklandığına, bir bilgi kutusu açılıyor. Örneğin bu Reuters fotoğrafında şu bilgiler görüntüleniyor:

Adobe’nin bir başka kritik adımı ise Photoshop’u web’e taşımayı amaçlıyor. Şirket, Google ile birlikte, Photoshop’un tamamen Chrome üzerinde çalışan bir beta sürümünü geçtiğimiz günlerde denemeye açtı. Ek geliştirmelerin ve yamaların ardından tam sürümün tüm dünyaya açılması bekleniyor.

Adobe’nin bu kararı, birçok alanda Photoshop’un muadili olan ücretsiz web uygulamalarının (örneğin Photopea) giderek yaygınlaşmasının bir sonucu olabilir.

Gazetecilik için ücretsiz dijital araçlarla ilgileniyorsanız, 18 Kasım perşembe günü TGS Akademi‘de Journo Proje Editörü Emre Kızılkaya‘nın düzenleyeceği eğitime kaydolabilirsiniz. Eğitimde, yayıncılık için bir iş istasyonunun ücretsiz araçlarla nasıl kurulabileceği işlenecek:

Journo

Yeni nesil medya ve gazetecilik sitesi. Gazetecilere yönelik bağımsız bir dijital platform olan Journo; medyanın gelir modellerine, yeni haber üretim teknolojilerine ve medya çalışanlarının yaşamına odaklanıyor, sürdürülebilir bir sektör için çözümler öneriyor.

Journo E-Bülten