Postlight Labs isimli dijital ajans tarafından yaratılan Bloomberg Lens, şirketlerin ve kişilerin adlarını, herhangi bir haberde bulabiliyor ve hisse senedi fiyatları veya kişinin önceki şirket bağlılıkları gibi önemli detayları ekrana taşımayı hedefliyor.
New York merkezli mobil ve web geliştirme ajansı Postlight tarafından Bloomberg için geliştirilen yeni bir araç olan Bloomberg Lens, haberlere konu olan şirketler ve insanlar arasındaki mali bağlamla ilgilenenlerin bilgiye ulaşmalarını hızlandırıyor. Postlight Labs temsilcileri, kullanıcıların uygulama sayesinde sadece Bloomberg’in değil, herhangi bir haber sitesinin de içeriğini okurken hisse senedi fiyatları veya haberde adı geçen kişinin önceki şirket ilişkileri gibi kilit bilgilere erişim sağlayabileceklerini belirtiyor.
Lens, bir Chrome eklentisi olarak veya iOS evreninde kullanılabilir. Çok yakında Android cihazlarına da gelecek. Bu özellik ayrıca Bloomberg uygulamasının kullananlar için otomatik olarak devreye girecek.
Bloomberg’in Küresel Dijital Yenilik Direktörü Michael Shane, “uygulamayı kullanıcılara ve çözümlenen haberlere saygılı olmak için belirli ilkelerle inşa ettik” diyor. “Yükleme şekli, yayıncıların para kazanmasını hiçbir şekilde etkilemiyor. Uygulamaya erişmek için makaleden çıkmak da gerekmiyor.
Postlight kurucularından Paul Ford ise “bu saf bir katkı çabası” diyor. “Aklımda tek bir soru var. İnsanları daha akıllı ve bilgili hâle getiren bir şey yapıyor muyum? Bu günlerde yaptığımız birçok şey insanların zaman ve dikkatini alıyor. Bu uygulamayı bunun bir karşılığı olarak görüyorum.”
Kaynak: Niemanlab