Columbia Üniversitesi ve Fransız Ulusal Enstitüsü’nün araştırması, sosyal ağlarda paylaşılan link’lerin yüzde 59’unun kullanıcılar tarafından okunmadığını ortaya koydu.
Bilgisayar bilimleri üzerine çalışan araştırmacılar, New York Times, Huffington Post, BBC, CNN ve Fox News sitelerindeki haberlerin sosyal ağlardaki yayılımını bir ay boyunca takip etti.
Araştırmacılardan Arnaud Legout’ya göre sosyal medya kullanıcıları, bir haberi okumaktansa onu paylaşmayı tercih ediyor:
“İnsanların bir haberi okumak yerine paylaşmayı tercih etmeleri tipik bir modern bilgi tüketimi davranışı. İnsanlar bir fikri, o fikrin özetine hatta özetinin özetine bakarak, daha derinlere inmek için herhangi bir efor sarf etmeden oluşturuyor.”
Sosyal medyadaki ‘tık tuzakları’na da dikkat çeken araştırmacılar, bilginin sadece yüzeysel olarak tüketiliyor olmasının yanlış haberlerin daha fazla yayılmasına yol açtığı fikrinde.
Kaynak:The Washington Post, Gizmodo