Haber Yeni Medya

Medyanın geleceği Code Media 2017’de tartışıldı

Kaliforniya’daki Code Media 2017 konferansında ABD’nin medya devleri buluştu. Konuşmacılar sektörde yapmayı planladıkları yenilikleri anlatma ve mevcut medya ortamı üzerine tartışma imkânı buldu. Siyasetten internetteki yemek tariflerine kadar birçok konunun ele alındığı konferanstan çıkan ilgi çekici başlıklar şöyle:

Baron: Trump’la savaşta değiliz

Washington Post Yayın Yönetmeni Marty Baron, gazetesinin Donald Trump yönetimine ‘herhangi bir hükümete nasıl yaklaşıyorsa öyle yaklaştığını’ söyledi. “Yeni yönetimle savaşta değiliz, yalnızca iş başındayız. İşimizi yapıyoruz.”

Gazetenin, Hillary Clinton iktidara gelse de aynı agresif haberciliği yapacağını belirten ve daha önce neredeyse on yıl boyunca Boston Globe’u yöneten Baron, Trump’ın medyayı muhalefet partisi olarak konumlamasını da ağır şekilde eleştirdi. Baron, gazetesinin bağımsız olduğunu ve bağımsız olmanın muhalefet olarak algılandığını söyledi.

Schindler: Yalan haberle mücadele ifade özgürlüğünü kısıtlamamalı

Google CBO’su Philipp Schindler, şirketin ‘yalan haber’ olarak kodlanan çevrimiçi yanlış bilgilendirme kampanyalarıyla mücadele edebilmek için elinden gelen her şeyi yaptığını söyledi:

“Sahte haber sorununu çok ciddiye almak ve neler yapabileceğimizi düşünmek zorundayız.”

Şirketinin sahte haber yayıncılarını reklam platformlarından çıkarttığını hatırlatan Schindler, Google Haberler üzerinden de mücadeleyi sürdürdüklerini kaydetti.

“Sahte haberler, farklı insanlara göre çok farklı anlamlar taşıyabiliyor ve sahte haberlerle kötü gazetecilik arasındaki çizgiyi çizmek genellikle çok zor” diyen Schindler sansür konusundaki kaygıların da arttığını vurguladı.

McCollum: Tasty ayda 500 milyon kullanıcıya ulaşıyor

Code Media 2017’ye, dijital medyanın gözdelerinden Buzzfeed adına katılan Ashley McCollum ise Buzzfeed’in yemek programı Tasty‘nin her ay 500 milyon kişiye ulaştığını söyledi ve kullanıcının angaje olmasını sağlayacak videolar yapmak gerektiğini vurguladı.

“Bir reklam ajansı üretim modeli oluşturabilirdik ancak bunun yerine reklamverenlere binlerce video ürettiğimizi ve yavaşlatılmış bir pişirme videosunda izleyicinin kopmaması için neler yapılması gerektiğini bildiğimizi anlatıyoruz” diyen McCollum, kanallarının başarılı bir reklam mecrası hâline gelmesinin ardında reklam türündeki materyallerin de estetik ve içerik dili bakımından Tasty ile uyumlu olması için çaba göstermelerinin yattığını belirtti.

İki yıl önce, Tasty’nin bir yemek tarifi videosunun optimum uzunluğunun 40 saniye olduğunu fark ettiğini söyleyen McCollum, formülün eskimiş olabileceğini ve şu an en uygun sürenin bu olmayabileceğini kaydetti.

Journo E-Bülten