Haber

Dünyada yayıncıların gündemi: 3 maddede WAN IFRA Dijital Abonelik Zirvesi

Dünya Gazeteler ve Haber Yayıncıları Birliği’nin (WAN-IFRA) Dijital Abonelik Zirvesi 29 Mart’ta Paris’te yapıldı. Biletleri aylar öncesinden tükenen etkinliğe katılan Twipe medya inovasyon analisti Mary-Katharine Phillips, dünyanın dört bir yanındaki yayıncıların 2019 gündemini üç maddede özetliyor:

1. Ödeme duvarı stratejileri yeniden değerlendiriliyor

Dünyada büyük yayıncıların çoğu belirli sayıda içeriği her ay ücretsiz olarak erişime açıyor. ABD’deki Boston Globe gazetesinin Ürün Baş Yöneticisi Esfand Pourmand’ın zirvede paylaştığı bilgilere göre ödeme duvarları giderek daha da katı hale geliyor. Boston Globe yaptığı bir deney kapsamında ücretsiz içerik adedini iki ayda iki habere kadar düşürdü. Aynı zamanda “gizli sekmede oku” gibi tarayıcıların bu kısıtlamayı aşmasını sağlayan arka yolları kapattılar. Abonelik fiyatlarını da yükseltmelerine ve aylarca indirim yapmamalarına rağmen yeni model gelirleri artırdı.

Bir yandan da “ödeme duvarı” kavramı yavaş yavaş yerini ‘ödeme kapısı’na bırakıyor. Bu yöntemde ilk aşamada okurdan sadece e-posta bilgisi isteniyor, abonelik ücreti talebi ve kampanyalar ise okur siteye yeterince bağlandıktan sonra geliyor. Okur deneyimini makine öğrenme yoluyla kişiselleştirmek için İsviçre’nin en köklü yayıncısı Neue Zürcher Zeitung dokuz veri bilimciyi işe aldı.

2. Tüm kanallarda güçlü bir ürün deneyimi

Seattle Times Başkanı Alan Fisco, zirvede, ücretsiz okurun aboneye dönüştürülmesinde kişiselleştirilmiş e-posta kampanyalarının önemli rol oynadığına dikkat çekti. E-posta bülteni alan okurların ücretli abone haline gelme ihtimali yedi kat daha fazla. Seattle Times bu nedenle okurlarına 10 farklı e-posta bülteni sunuyor. Yaptıkları testlerde günlük bültenlerin haftalık bültenlerden daha etkili olduğunu gördüler.

Fransa’nın saygın yayıncısı Le Parisien’in Genel Direktörü Sophie Gourmelen ise kaliteli bir dijital deneyimi tüm ürünlere yaymanın önemini vurguladı. Bu nedenle Le Parisien, kitlesinin yüzde 70’inin bulunduğu mobil kanallara özel bir önem veriyor. Okurlarını mobil uygulamaya yönlendiriyorlar.

E-gazete dünyada yayıncıların güçlü bir ürün deneyimi için yeniden odaklandıkları bir başka dijital kanal. İtalyan yayıncı Corriere Della Sera’nın Dijital Ürün Pazarlama Direktörü Michela Colamussi, dijital abonelik stratejilerinin merkezinde e-gazetenin yer aldığını vurguladı. Bu kanalda okur kitlesi daha yaşlı (yüzde 70’i 45 yaş üstünde) ve tablet kullanımı daha yaygın (yüzde 80).  Bu yüzden gazete geçen kasımda akıllı telefonlar ve daha genç kitleler için tasarlanmış yeni bir e-gazete sürümü çıkardı.

3. Topluluk yaratmak üyelik stratejisinden fazlasıdır

The Guardian Dijital Okur Geliri Direktörü Juliette Laborie’nin zirvede verdiği bilgiye göre İngiltere merkezli gazetenin 1 milyon ücretli üyeyi aşması üç ayaklı bir büyüme stratejisi sayesinde mümkün oldu. Ancak Laborie, “okuru dinlemenin” tüm stratejik planlardan daha önemli olduğunu vurguladı.

Yayıncılar bu işi giderek daha da ciddiye alıyor. Hollandalı yayıncı NRC okurları evinde ziyaret edip gazete hakkındaki görüşlerini soruyor, Boston Globe ise etkinlikler düzenleyerek bir topluluk yaratmaya çalışıyor. Tüm bu taktikler kısa vadeli değil uzun vadeli düşünen stratejilere uygun olarak sahaya yansıtılıyor.

Bu yazının orijinalinin tam metnini şurada okuyabilirsiniz.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR – GUARDIAN VS. NEW YORK TIMES: ABONELİK Mİ BAĞIŞ MI?

Etiketler
Journo

Journo

Yeni nesil gazetecilik sitesi