Web Yeni Medya

E-bülten ile web sitenizin trafiğini nasıl arttırırsınız?

Nuzzel'ın CEO'su ve Kurucusu Jonathan Abrams, e-bültenlerin yayıncılar açısından işlevine başka bir açıdan bakıyor.

Milyarlarca insan mail kullanıyor ve haberleri online olarak okuyor; ancak bu insanların birçoğu haberi filtrelemek ve ilgilendikleri içeriği almak için özel bir araç kullanmıyor. Bu insanlar RSS, Twitter, Nuzzel, Flipboard ya da diğer sosyal haber uygulamalarını da kullanmıyor ama e-posta kullanıyor.

Kimilerinin düşündüğünün aksine, e-posta ölmedi. Aslında, e-posta bültenleri hiç olmadığı kadar gündemde. Birkaç gün önce Wire, “E-Posta bültenleri sanılanın aksine gayet moda” başlıklı bir makale yayınladı. Diğer örnekler ise NYT’de çıkan, “E-Posta bültenlerinin öldüğü söylemek abartı” ve Harvard Business Review’de çıkan, “E-posta bültenlerinin muzaffer dönüşü” başlıklı makaleler.

2015 Reuters araştırmasına göre, ABD’de çalışanlar günün 6.3 saatini e-maillerini kontrol ederek geçiriyor. Bunun 3.2 saati iş e-maillerine, 3.1 saati ise kişisel iletilere harcanıyor. Ve Harvard Business Review’ın 2015 raporuna göre, ‘milenyal’ler e-postalarını diğer yaş gruplarına göre çok daha sık kontrol ediyor.

Günde altı saati aşan bu mail okuma alışkanlığı Facebook platformlarında geçirilen ortalama süreden yedi kat fazla.

Bir medya organizasyonu sosyal medyaya bir ileti yolladığında, takipçi ve fanlarının %95’i ne yollandığını görmüyor. Facebook’taki organik erişim her geçen yıl düşüyor ve insanların çoğu Twitter kullanmıyor. İşte bu yüzden e-posta bültenleri Facebook ya da Twitter’a göre 40 kat daha fazla angajman sağlıyor. (McKinsey & Company‘nin araştırması)

Bir yayıncı e-bülteni için bir abone havuzu oluşturduğunda, istediği içeriği ya da kendisini öne çıkarabilir. Ya da kitlesi ne istiyorsa…

İşte bu nedenle Nuzzel bir e-bülten kürasyon platformu açıyor ve online etki edenlere kendi e-bültenlerinin her bir sayısını birkaç dakikada tasarlayarak oluşturma imkânı sunuyor. Biz de e-bülten yollayanların sayısını 100 kat arttırma amacını taşıyoruz.

Nuzzel e-bülten ağı e-bültenler arasında ‘ağ etkisi’ yaratmak gibi bir ilki amaç ediniyor.

Bu ağlar e-bültenlerin içeriklerinin çapraz olarak öne çıkarılması ve geniş bir reklam kitlesinin e-bültenler arasında transferini sağlayacak ve SEO’dan, içeriğe ilişkin reaksiyonlardan ve daha birçok şeyden yararlanarak abone kitlelerini geliştirecek.


(Sarphan Uzunoğlu Mediashift’ten Journo için çevirdi)

Jonathan Abrams

Kurucu & CEO @Nuzzel

Journo E-Bülten