Haber

Financial Times artık gazete değil ‘dijital içerik şirketi’

Financial Times’ın dijitalden elde ettiği gelirler, basılı yayınlardan edindiği gelirleri geçti ve böylece FT İngiltere’deki büyük yayınlar arasında artık ‘dijital içerik şirketi’ olarak görülebilecek ilk gazete oldu.

Gazete daha önce içerikten kazandığı paranın, reklam gelirlerinden fazla olduğunu açıklamıştı. Şu anda içerik gelirleri, FT grubunun toplam kazancının %60’ını oluşturuyor. Zira gazetenin basılı ve dijital abone sayısı son bir yılda 75 bin artarak 854 bine ulaştı (artış %13). Bu okurların %75’i sadece dijital aboneliğe sahip. Rakamlara bakarak ‘paywall’un (içeriklere ücret ödeyerek erişmeye dayalı sistem) işe yaradığı söylenebilir.

Financial Times, geçtiğimiz hafta perşembe günü, Japon medya kuruluşu Nikkei tarafından satın alınışının ilk yılını kutladı. Nikkei Başkanı Tsuneo Kita Guardian’a bir yıl önce verdiği mülakatta gazetenin yayın politikasına ve içeriklerine karışmasının kesinlikle söz konusu olmadığını söylemişti. FT CEO’su John Ridding, bu bir yıl boyunca Kita’nın sözüne sadık kaldığını, editoryal kararlarda tamamen bağımsız olduklarını belirtti.

Basılı gazeteye devam edip etmeme hususunda Ridding, ‘Basılı yayın hala kâr getiriyor. Özellikle hafta sonu baskımızın satış rakamları oldukça dinamik’ diye konuştu.

Ridding ayrıca ekim ayında yenilenen web sitelerinin hızına dikkat çekerek, masaüstünde 1.5, mobil cihazlarda ise 2.1 saniyede yüklenen sitenin dünyanın en hızlı dijital haber platformu olduğunun altını çizdi.

Kaynak: Guardian

Journo E-Bülten