Bundan yaklaşık 20 yıl önce bir gün Google yazılımcıları, o güne dek hiç görmedikleri kadar fazla sayıda insanın Jennifer Lopez’in yeşil elbisesini aradığını fark etti. Google Görseller’in doğum hikâyesini, gazeteci Özge Özdemir bugün bir dizi tweet ile anlattı.
Google Images’ın nasıl ortaya çıktığını biliyor muydunuz?
J Lo, 2000 yılındaki Grammy ödül töreninde Donatella Versace imzalı bu yeşil elbiseyi giydiğinde (tabii ki çok net hatırlıyorum) internet kafayı yiyor + pic.twitter.com/ImrTtOVnFt
— Özge Özdemir (@ozgeozdemir) January 14, 2020
Google Images’ın bu olayla ortaya çıkışını kutlamak için Google ve Donatella Versace ekibi geçtiğimiz günlerde özel bir defile organize etti.
Jennifer Lopez de yine benzer bir elbiseyi giydi pic.twitter.com/6fNMpDmpeG
— Özge Özdemir (@ozgeozdemir) January 14, 2020
Ancak lütfen bakar mısınız, ilk fotoğrafta J Lo daha genç ve belki daha zayıf olsa da alımı ve çekiciliği yıllar içinde nasıl artmış!
Şu özgüvene ve kattığı güzelliğe bakar mısınız! 20 yıl geçmiş ama yıllar yaramış, o yüzden yaşı hiç dert etmeye gerek yok beyler bayanlar 😎 pic.twitter.com/zUKCxLkZz5
— Özge Özdemir (@ozgeozdemir) January 14, 2020
Google’da 2001 yılına kadar sadece metin araması yapılabiliyordu. Google Images (Görseller) 12 Temmuz 2001’de devreye girdi ve sonuçlarda fotoğraflar da yer almaya başladı.
2009’da kullanıcıya benzer görselleri arama imkânı sağlandı. 2011 yılında ise tersine görsel arama işlevi eklendi, yani bir fotoğraf yükleyerek bunun hangi sitelerde yer aldığını görmek mümkün hâle geldi.
Google Images’ın kurulduğu 2001 yılında 250 milyon görsel endeksleniyordu. 2005’te bu sayı 1 milyara, 2010’da 10 milyara çıktı.