Google, aşırılık barındıran içeriklerin artmasıyla birlikte reklamverenlerin endişelerini yüksek sesle dile getirmesi ve reklam platformunu sorgulamasının ardından, bu tür içeriklerde reklam yayınlanmasını engellemek için çalışmalara başladı.
Reklamlarının, nefret söylemi ve homofobinin yanında gösterildiğini fark edemediklerini belirten şirketler ve medya ajansları reklam harcamalarını, tamamını Google’a ait araçtan çekmeyi planladıklarını ifade etti.
Amaç markaları korumak
Google’a sırtını dönme akımının son katılımcısı, dünyanın en büyük reklam ajanslarından biri olan ve Domino’s, Emirates ve BBC gibi müşterileri olan Fransız Havas’ın Birleşik Krallık kolu oldu. Şirket yılda 217 milyon dolar değerindeki reklamlarını geri çektiğini açıkladı. Havas’tan yapılan açıklamada ise, kararın şirketin temsil ettiği markaları koruma amacı taşıdığı ifade edildi.
BBC ve Guardian’ın yanı sıra L’Oreal, Honda ve büyük süpermarket zinciri Sainsbury’s gibi şirketler de reklamlarını durdurma kararı aldı. Reklam devi WPP’nin bir parçası olan GroupM de bu durumu takip edebileceğini açıkladı.
Nefret söylemi içeren reklamların büyük kurumlarla birlikte gösterilmesine yönelik tartışmalar, The Times gazetesinin haberiyle başlamıştı. Times, Amerikalı beyaz ırkçısı David Duke’un ve köktenci papaz Steven Anderson’ınki gibi aşırılık içeren YouTube videolarının büyük şirketlerinkileri de içeren reklamlar gösterdiğini ortaya çıkarmıştı.