The Huffington Post, Storybook isimli görsel içerik formatı ile Snapchat ve Instagram Hikâyeleri’ne benzer bir sürümün denemelerini yapıyor.
Popüler haber platformu, bu yeni formatı ilk kez Lady Gaga’nın yaklaşan dünya turuyla ilgili bir makalenin içinde sanatçının giyim tarzını listeleyerek duyurdu.
HuffPost’un mobil sitesi için yapılmış (ancak masaüstü ziyaretçileri için de mevcut olan) format, kullanıcıların hızlıca kaydırıp tıklayabilecekleri 10 dikey görüntü ve hareketli grafik içeriyor. Format, adından da fark edilebileceği gibi, Snapchat ve daha sonra Instagram Hikâyeler tarafından popülerleştirilen dikey içerikleri andırıyor.
Storybook ilgi görürse ekibi genişleyecek
Şirket temsilcisi “Snapchat ve Instagram’da yaptığımız bazı şeyler vardı, hikâye anlatma mekanizmaları ve animasyonları gibi. Web kullanıcılarımıza da bunları getirmek istedik” diyor.
Yedi kişiden oluşan bir ekip iki hafta çalışarak Storybook’u yarattı. Bu hikâyeler yayıncının kendi bünyesinde yer alan widget oluşturucu platformu aracılığıyla HuffPost’un haber odalarındaki herkesin kullanımına sunuldu. HuffPost, bir kere oluşturulduktan sonra, öykü ‘kitaplarını’ makale içinde yayınlamak için bir gömme kodu da sağlıyor.
Ekip ilk aşamada daha fazla hikâye oluşturmak için sosyal üreticiler, illüstratörler ve grafik uzmanlarıyla birlikte çalıştı. Eğer format iyi performans gösterirse, yayıncı daha fazla haber odası çalışanını sürece katmayı planlıyor.