Haber

INMA Küresel Medya Büyük Ödülü’nü Fin gazetesi aldı

ABD merkezli Uluslararası Haber Medyası Derneği’nin (INMA) Küresel Medya Ödülleri’nde büyük ödülü, Finlandiya’nın Helsingin Sanomat gazetesi, ABD Başkanı Donald Trump’ın ziyareti sırasında basın özgürlüğünün önemini vurgulayan kampanyasıyla kazandı.

1937’den beri verilen INMA Küresel Medya Ödülleri, hafta sonu New York’ta düzenlenen ve dünyanın dört bir yanından 400’ü aşkın medya temsilcisinin katıldığı törenle sahiplerini buldu.

Bu yıl ulusal ve yerel yayınlar kategorilerinde 34 ülkedeki 165 medya kuruluşundan 664 aday, en iyi basılı gazete ve en başarılı sosyal medya kullanımı gibi toplam 20 dalda yarıştı.

‘Şovun En İyisi’

“Şovun En İyisi” adlı büyük ödülü, “Özgür Basının Yurdu” başlığını taşıyan kampanyasıyla Finlandiya’nın en çok satan gazetesi Helsingin Sanomat kazandı.

Gazete, Trump’ın Rus mevkidaşı Vladimir Putin ile Fin başkentinde katıldığı geçen yılki zirve sırasında 300’ü aşkın açık hava reklam panosu kiralamıştı. İki liderin kullanabileceği güzergâh üzerindeki panolara İngilizce ve Rusça olarak “Sayın Başkan, özgür basının yurduna hoş geldiniz” yazılmıştı. “Trump muhabirleri yasaklamaya devam ediyor” ve “Putin medyaya saldırılarını sürdürüyor” gibi ifadeler de panolarda yer alıyordu.

INMA, kampanyanın 47 ülkede 2.500’ü aşkın haber makalesine konu olduğunu, sosyal medyada bir milyonu aşkın etkileşim aldığını ve gazetenin tahminine göre 1.2 milyardan fazla insana ulaştığını belirtti. Bu sayede basın özgürlüğü ile ilgili Google aramaları da büyük bir sıçrama kaydetti.

Pazarlama, veri ve metrikler vurgusu

Ödül açıklamasında, “Bu gözüpek konsept, sıradan bir basın kampanyasına da dönüşebilirdi. Ancak böyle olmadı. Helsingin Sanomat markası bu sayede büyüdü ve gazete hem yerel hem de uluslararası düzeyde mükafatını aldı” denildi.

INMA CEO’su Earl J. Wilkinson, “Bu yılki ödüllerde pazarlama bilimine güçlü bir şekilde eğilirken veriye, metriklere ve yatırımın geri dönüşüne odaklanan adaylar başarılı oldu” ifadesini kullandı.

Hindistan’dan Jagran Prakashan ile Norveç ve İsveç’ten Schibsted üçer kategoride; Norveç’ten Amedia, İsveç’ten MittMedia ve Avustralya’dan News Corp ise ikişer kategoride birincilik kazandı.

2019 INMA ödüllerini kazananların tam listesine şuradan ulaşılabilir.

Journo

Yeni nesil medya ve gazetecilik sitesi. Gazetecilere yönelik bağımsız bir dijital platform olan Journo; medyanın gelir modellerine, yeni haber üretim teknolojilerine ve medya çalışanlarının yaşamına odaklanıyor, sürdürülebilir bir sektör için çözümler öneriyor.

Journo E-Bülten