Haber

Sosyal medya kullanıcı sayıları: Türkiye ve dünyada son durum

We Are Social ve Hootsuite araştırmasına göre Nisan 2020 itibariyle dünyada internet kullanıcılarının yüzde 45'i her ay internete sesli arayüzleri kullanarak ulaşırken Türkiye'de bu oran yüzde 50'ye yükseldi.
Türkiye, Instagram ve Twitter’daki kullanıcı sayısı açısından dünyadaki ilk 10 ülke arasında yerini koruyor. Snapchat’te de ilk kez ilk 10’a girdik, Facebook kullanıcı sayısında ise son bir yılda 12’nciliğe geriledik. İlginç bir başka güncel veri, Türkiye’de internete sesli arayüzlerle erişen kullanıcıların oranının yüzde 50’ye ulaştığını söylüyor.

Sosyal medya ajansı We Are Social ve sosyal medya yönetim platformu Hootsuite, dünyada sosyal medyanın, e-ticaretin, internetin ve mobil kullanımın gidişatına dair veri ve içgörüler sunan yıllık “Global Statshot” raporlarının 2020 sürümünü yayımladı.

132 slayttan oluşan raporda küresel birçok veri var. Türkiye, dijital kullanıma dair uluslararası sıralamaların çoğunda orta sıralarda yer alsa da, bazılarında tablonun en üstlerinde, bazılarında da en altlarında görülüyor.

Türkiye’nin yarısı internete sesle erişiyor

Bu gözle bakıldığında bu yıldaki raporda yer alan en ilginç verilerden biri, dünyada internet kullanıcılarının yüzde 45’inin her ay internete sesli arayüzleri kullanarak ulaştığını, Türkiye’de ise bu oranın yüzde 50’ye yükseldiğini gösteriyor (üstte).

Hindistan, Çin, Endonezya ve Meksika’nın ardından dünyada en yüksek oran Türkiye’de… Akıllı telefon kullanımının yaygın olduğu ve internet aramalarının sık sık sesle yapıldığı ülkelerde bu oranın diğerlerinden yüksek olduğu gözleniyor.

Koronavirüs günlerinde internet hızının en sert düştüğü ülkelerden biriyiz

Türkiye’nin olumsuz anlamda öne çıktığı veriler de var. Örneğin koronavirüs salgını günlerinde internet hızının en çok düştüğü ülkeler arasında Türkiye de gösteriliyor.

Rapora göre Türkiye, Filipinler ve Güney Kore’nin ardından dünyada sabit internet hızının en çok düştüğü üçüncü ülke (yüzde 17). Bu dönemde Türkiye’de mobil internet hızının da yüzde 9.7 düştüğü raporlandı.

Sosyal medyanın farklı ülkelerdeki erişimlerine bakıldığında, Türkiye, kalabalık internet kullanıcı kitlesiyle üç platformda ilk 10’daki yerini koruyor.

Instagram kullanıcı sayısında Türkiye 6. ülke

Rapora göre son bir yılda Türkiye’de Instagram kullananların sayısı yüzde 3 artarak 39 milyona ulaştı. Nisan 2020 itibariyle dünyada en çok  Instagram kullanıcısının olduğu 6. ülkeyiz.

Twitter kullanıcı sayısında artış sürüyor

Twitter kullanıcı sayısı ise yüzde 16 artarak 13.6 milyon oldu. En çok Twitter kullanıcısının olduğu ülkelere bakıldığında Türkiye’nin 7. sırada olduğu görülüyor.

Snapchat kullanıcı sayısı hızla arttı

Snapchat kullanıcı sayısında da Türkiye, küresel ilk 10’a girdi. Türkiye’deki Snapchat kullanıcı sayısı yüzde 15’lik artışla 8.8 milyon oldu.

Facebook kullanıcı sayısı yerinde saydı

Kullanıcı sayısının son bir yılda aynı kaldığı Facebook’ta ise Türkiye bu yüzden ilk 10’dan düşerek 37 milyon ile 12. sıraya geriledi.

We Are Social ve Hootsuite, bu verileri, ilgili sosyal medya platformlarının sunduğu reklam araçlarını kullanarak her yıl derliyor.

 

Journo

Yeni nesil medya ve gazetecilik sitesi. Gazetecilere yönelik bağımsız bir dijital platform olan Journo; medyanın gelir modellerine, yeni haber üretim teknolojilerine ve medya çalışanlarının yaşamına odaklanıyor, sürdürülebilir bir sektör için çözümler öneriyor.

Journo E-Bülten