Haber

Le Figaro seçim döneminde canlı yayınları arttıracak

Fransız Le Figaro gazetesi, ülkede nisan ve mayıs aylarındaki seçimlere kadar canlı yayın akışını iki katına çıkarmayı planlıyor. Her gün sekiz saat video üreteceği öngörülüyor.

Le Figaro Dijital Direktörü Bertrand Gié, “Haber TV kanalı olmak istemiyoruz” diyor. “İyi çevrimiçi video yapan, CNN ve BBC gibi iyi haberler veren TV kanalları var ve bunun için yeterli kaynaklara sahip değiliz. Yalnızca izleyicilere şu anda neler olduğunu anlatan dijital ruhu korumak istiyoruz.”

Le Figaro’da 30 kişilik video ekibi var

Bu amaçla gazete, birisi gazetecilerin sıcak konularda öne çıkabilmeleri için diğerleri de haber odasında olacak ikinci ve üçüncü stüdyoyu bünyesine ekliyor. Ekim ayından bu yana, gazetenin 30 kişilik video ekibi, Le Figaro TV’de ve sosyal paylaşım ağlarında ayda yaklaşık 60 saat canlı video yayınlıyor. Şu an günde 100 video yayınlıyor; bunlardan 20’si şirketin mutfağından çıkarken geri kalanı da üçüncü parti ajanslardan alınıyor.

Bu canlı yayın akışının amacı ise, Le Figaro’nun gelirinin yüzde 15’ini sağlayan abonelerini arttırmak olarak tanımlanıyor. Şu anda, web sitesinde video da dahil olmak üzere sınırlı bir miktarda içerik abone olmayanlar tarafından kullanılabilir durumda; ayda 8,90 € (9,55 ABD doları) tutarında bir dijital abonelikle, sitedeki tüm basılı ve çevrimiçi içeriğe reklamlar olmaksızın erişime olanak sağlanabiliyor. Le Figaro yaklaşık 60 bin online aboneye sahip. Basılı yayın aboneleri ise 313 bin olarak duyuruluyor.


Kaynak: Le Figaro plans to double its live stream video output in election run-up

Journo E-Bülten