Medium CEO’su Evan Williams, Upfront Zirvesi’nde yaptığı açıklamada, şirketinin tüketici aboneliği ürününün ilk sürümünü başlatacağını duyurdu. Bunun, reklam dışı ek bir gelir akışı geliştirmeye yardımcı olabileceği düşünülüyor. Medium son dönemde 50 personelini işten çıkarmış ve New York ofisini kapatmış olduğundan bu yeni karar kritik önem taşıyor.
Williams hizmeti “Medium deneyiminin upgrade edilmesi” olarak tanımlarken, ürün hazır olduğunda insanları abone olmaya çağırdı. İşten çıkarmaları, daha önce olduğu gibi, abonelik yolunun bir parçası olarak ele alan Williams’a göre Medium artık büyük yayıncıların kendi mülkleri için reklam satışı yaparak platforma katılmalarına odaklanıyor. İşten çıkarmalar sırasında Williams, şirketin yeni yönü ile ilgili olarak “Bunun tam olarak nasıl sonuçları olacağını söylemek için çok erken” demişti.
.@ev officially announces @Medium will launch subscriptions in Q1 2017 @upfrontsummit pic.twitter.com/lWyOO875K4
— Matthew Ball (@ballmatthew) February 3, 2017
Eğer Medium, ekstra özelliklere sahip ücretli bir üründe abone olmaya yetecek kadar okuyucuya sahip olursa, yayıncılar için farklı bir iş modeli oluşturma konusunda ilk hedefinde başarıya ulaşmış olacak.
Geçen yıl mecranın okuyucu sayısı %300 arttı. Bu durum abonelikler için geniş bir potansiyel oluşturuyor.
Okuyucuların, farklı ödeme duvarları olan siteler için ayrı ayrı ödeme yapmaktan endişe ettiği ancak birden fazla yayıncıyı bir araya getiren bu tür bir platform için bir abonelik satın almakta daha istekli olabileceği söyleniyor.
Kaynak: Techcrunch