Haber Uygulamalar

Wall Street Journal uygulaması My WSJ ile daha kişisel

“Size ek bir şey sormak zorunda değiliz. Zaten Journal’ın bir okuru olduğunuz için, neyi okumak istediğinizi ve neyi okursanız iyi olacağını biliyoruz. Bu nedenle bize bir şey söylemek zorunda değilsiniz.”

Telefonunuzda en sık kullandığınız uygulamaları düşündüğünüzde, bunların çoğunda ortak bir nokta vardır: Sizin için en iyi olanını bulmanın peşindedirler. Facebook, Spotify, e-postanız ve takvim uygulamalarınız, hiçbirisi girişiniz olmaksızın hiçbir şekilde kullanılmaz. NiemanLab’dan Laura Hazard Owen’ın makalesine göre ise Wall Street Journal’ın My WSJ haber uygulaması kişiselleşme ve okur tecrübesini geliştirme bağlamında bir köşe taşı konumunda olacak.

Yapay zeka merkezli bir uygulama

Wall Street Journal’ın uygulamasının yenilenmesi sürecinde kişiselleştirme en önemli hususlardan biriydi. Geçen ay çıkan iOS 11 güncellemesinde ortaya çıkan nihai sonuç ise ana ekrandan sonraki ikinci panel olan ve kullanıcıların daha önceki okuma alışkanlıklarına dayalı hikayelerin özelleştirilmiş bir listesini sunmak için yapay zekayı kullanan bir feed olan My WSJ oldu.

Journal’ın iOS ürün direktörü Jordan Sudy ise, “Genel uygulama eğilimlerini Journal’ın uygulamasına nasıl ekleyebileceğimizi görmek istedik” diyor. “İnsanlar kaydırma akışları kullanılıyor; feed’deki bekleme süresi arttı – insanlar feed’de ne yaptıklarını yazmaktan dahi fazla zaman harcıyorlar. İnsanlar yapay zekanın önerilerine gittikçe daha çok alışıyorlar ve yayınımızın okuyucusunun, yapay zeka tarafından üretilen içeriğe ilgi duyduğunu görüyoruz.”

My WSJ sizi tanıyor, siz kendinizi tanıtmıyorsunuz

Yapay zeka, uygulamanın stratejisinin büyük bir parçası durumunda. Journal, başından beri gerçekten bunun pasif kişiselleştirme olmasını istemiş. Journal editörlerinden Phill Izzo, “Mümkün olduğunca, kullanmaya başlamadan önce konularınızı seçmek zorunda olduğunuz Apple News tipi ekranlardan kaçınmaya çalışıyorduk” yorumunu yapıyor.

Uygulama, Journal’ın özelleştirilmiş bir yayın sağladığı tek mecra konumunda. Izzo, “Journal’ın uygulaması en çok çekirdek okuyucuların cazibesini çekiyor” diyor ve ekliyor: “Uygulama, sosyal açıdan gelen birinin ilgisini çekmeyecek şeyler deneyebileceğimiz bir oyun alanı.” Journal web sitesindeki trafik kaynakları farklı olduğundan kişiselleşmeye yoğunlaşmazken, New York Times masaüstünde daha kişisel bir kişiselleştirme yaparak farklı bir yaklaşım benimsiyor.

Etiketler