Haber

New York Times baskıda kaybetti dijitalde kazandı

Basılı reklamlardaki düşüş geçen yıl gazete endüstrisini sallamıştı. New York Times ise, aboneliklerde ve dijital reklamcılıkta gelecek vadeden, önemli bir artış kaydetti. Şirketin 2016’daki basılı reklam geliri yüzde 16 gerilese de dijital taraftaki hikâye olumlu. Dijital reklamcılık gelirleri geçen yıl yüzde 6 artarak 209 milyon dolara yükseldi.

1.6 milyon abonesi var

Times, yıl boyunca 514 bin dijital abonelik daha alarak toplam abonesini 1.6 milyona ulaştırdı. NYT, okuyucuların başkanlık seçimlerine gösterdikleri yoğun ilgiden ötürü, yılın son üç ayında haber ürünlerinde 276 bin dijital abonelik ekledi.

Times’ın basılı ve çapraz metin içeren ürün abonelikleri dâhil olmak üzere toplam ücretlendirilmiş abone sayısı üç milyondan fazla ve bunun, şirketin sayfa görüntülemelerinden ve tıklamalardan elde edilen reklamlara daha az bağımlı bir gelir modeli taahhüdüyle uyumluluğu bakımından bir kilometre taşı olduğu belirtiliyor.


Kaynak: New York Times Co.’s Decline in Print Advertising Tempered by Digital Gains

E-Posta Aboneliği