2010 yılından bu yana dijital formatına öncelik veren niş haber sitesi ve haftalık gazete Kommunal Rapport, veri gazeteciliğine dayanarak ve izleyicisine özgün analizler sunarak büyük ilerleme sağladı. Norveçli haber organizasyonunun yayın politikasını belirleyenler arasında üst düzey yerel yöneticiler ve politikacılar var.
Kurumun editörlerinden Ole Petter Pedersen, 21 Mart’ta Berlin’de düzenlenen Dijital İnovasyon Zirvesi’nde yaptığı konuşmada, “2010 yılında yılda bir kez abone olunmasını umduğumuz bir kağıt temelli ürünümüz vardı. 2017’ye geldiğimizde sekiz dijital ürünümüz var ve bunlar bizim için hem mükemmel bir gelir kaynağı hem iyi gazetecilik için harika bir fırsat” diye konuştu.
Nitekim bu küçük şirket, ciroda altı yılda yüzde 40’lık artış göstererek geçen yıl yaklaşık 30 milyon Norveç Kronu (yaklaşık 13 milyon lira) gelir sağladı.
“Bütün gelirlerimizi daha çok gazetecilik yapmaya harcadık” diyen editör, yazıişlerinin 13 kişi ile 30 yıllık tarihlerindeki en kalabalık dönemi yaşadığını belirtti.
2010’dan beri sürdürülmekte olan çevrimiçi projelerin test aşamaları için gazete tarafından en fazla 24 ay ayrıldı ve haberlerin üretim sürecinde büyük veri kullanımı hep başarılı oldu. Verilere ilişkin haberlerin çoğu ise Norveç’teki belediyelerin harcamaları üzerine odaklanıyor.
Pedersen bu tür projelerde sabırlı olunması gerektiğini vurguluyor ve üç temel sürece dikkat çekiyor: “Başlamak birkaç ayınızı, okuyucuyu tanıtmak yine birkaç ayınızı ve para kazanmaya başlamak için ilave birkaç ayınızı daha ayırmanız gerekir.”
Örneğin gazetenin ürünlerinden biri olan Kommunebarometeret, verileri otomasyonla birleştirerek okuyucuya Norveç’teki belediyelerdeki kilit rakamlarla kapsamlı editör analizi yapma imkânı sağlıyor ve sonuçta hangi belediyenin en iyi performans gösterdiğini anlamayı kolaylaştırıyor.
Kaynak: Journalism.co.uk