Haber

Sakallı bebek gazeteciliği: Rahmi Turan’ın ‘Saray iddiası’na 10 gazeteci yorumu

Sözcü gazetesinin başyazarı Rahmi Turan’ın, Cumhuriyet Halk Partisi üyesi bir siyasetçinin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ı ziyaret ettiği iddiasının ardından yaşanan gelişmeler gazeteciler arasında da tartışma yarattı. Gazetecilerin bugün Twitter’da paylaştığı 10 yorumu aktarıyoruz.

Günaydın, Tan, Sabah, Hürriyet, Bugün, Meydan ve Gözcü gazetelerinde yıllarca üst düzey yöneticilik ve köşe yazarlığı yapan Rahmi Turan Sözcü’nün son günlerde tartışılan iddiasını 20 Kasım tarihli başyazısında paylaşmıştı. Turan, Erdoğan’ı ziyaret ettiğini iddia ettiği kişinin ve haber kaynağının ismini vermedi.

Tepkiler üzerine Turan, söz konusu siyasetçinin Muharrem İnce olduğu iddiasını dün paylaştı. Hem İnce hem de Erdoğan bu iddiayı yalanladı.

Turan bugün tepkiler sürünce haber kaynağının Talat Atilla olduğunu duyurdu ve “hata ettiğini” kabul etti. Atilla ise kendisinin bu bilgiyi, ismini henüz açıklamadığı “bir CHP’liden” aldığını yazdı.

Medya etiği ve gazetecilik ilkeleri konusunda sosyal medyada büyük bir tartışma başlatan olayla ilgili bugün gazetecilerin paylaştığı yorumlardan bazıları şöyle:

 

 

Journo

Journo

Yeni nesil medya ve gazetecilik sitesi. Gelişen haber üretim teknolojileri, gazetecilerin sorunları, medya ekonomisi ve gelir modellerine ilişkin gelişmeler Journo’nun öncelikli temaları.