Haber

20 yıllık uygulamaya son: Starbucks’ta ‘bedava gazete’ devri bitiyor

Basılı gazetelerin çok fazla ilgi gördükleri için standlardan kaldırılması kulağa mantıksız gelse de, ABD’de tam olarak bu oldu. Kahve zinciri Starbucks bu ülkedeki binlerce şubesinde müşterilerine yaklaşık 20 yıldır gazete satışı yapıyordu. Ancak birçok müşterinin gazeteleri para vermeden alıp gitmesi yüzünden artan maliyetler nedeniyle eylülde bu hizmet son bulacak.

Seattle merkezli kahve zinciri Starbucks’ın ABD’de bulunan 8.600’ü aşkın şubesinde müşterilerin alıp okuyabileceği gazetelerin yer aldığı birer stand bulunuyor. Uygulama ilk olarak 2000 yılında New York Times ile başlamış, 2010’da Wall Street Journal ve USA Today gazeteleri de Starbucks gazete standında yerini almıştı.

New York Post gazetesinde önceki gün yayımlanan habere göre Starbucks bu uygulamayı 1 Eylül itibariyle sonlandırma kararı verdi. Gazeteye konuşan bir kaynağa göre bu kararın arkasında, birçok müşterinin gazeteleri para vermeden okuyup masaların üstünde bırakması veya yanlarında götürmesi yatıyor.

Haberde ismi verilmeden alıntılanan bir sektör temsilcisi, “Bazı müşteriler bu gazeteleri bedava sanıyor. Otellerde ücretsiz dağıtılan USA Today gazetesi gibi” dedi. Standların üzerinde gazetelerin fiyatları da yazmasına rağmen ABD’deki forumlarda Starbucks’ların son dönemde “kütüphaneye döndüğü” gözlemi paylaşıldı ve sonunda kahve zinciri, “değişen müşteri davranışları” nedeniyle bu kararı aldığını doğruladı.

NYT ve WSJ açıklama yaptı

Starbucks 1 Eylül’de sadece gazete standlarının değil, ABD’deki şubelerinde bulunan başka raf unsurlarının da kaldırılacağını bildirdi. Bunlar arasında öğütülmemiş kahvelerin ve atıştırmalıkların sergilendiği standlar da var.

Karar üzerine Wall Street Journal, “Starbucks müşterilerinin gazetemize erişebilmeyi sürdürebilmeleri için kahve zinciri ile aktif bir görüşme içindeyiz” açıklamasını yaptı.

New York Times ise açıklamasında, “Bu karar bizi üzse de, geniş dağıtım ağımız sayesinde okurlarımızın gazetemizi kendilerine yakın bir satış noktasında bulmakta sorun yaşamayacağına eminiz” ifadesini kullandı.

Associated Press’e göre karar, ABD’de basılı gazetelerin kamusal alandaki görünürlüğünü daha da azaltacak.

Starbucks’ın Türkiye’deki şubelerinde gazete standı bulunmuyor.

Journo

Yeni nesil medya ve gazetecilik sitesi. Gazetecilere yönelik bağımsız bir dijital platform olan Journo; medyanın gelir modellerine, yeni haber üretim teknolojilerine ve medya çalışanlarının yaşamına odaklanıyor, sürdürülebilir bir sektör için çözümler öneriyor.

Journo E-Bülten