Haber

164 yıldır bir ilk: Telegraph’ın dijital abone sayısı kâğıdı geçti

Telegraph CEO'su Nick Hugh
İngiltere’nin köklü gazetelerinden Telegraph, dijital abone sayısının 164 yıllık tarihinde ilk kez kâğıt gazete abone sayısını geçtiğini açıkladı.

Press Gazette’in haberine göre Telegraph’ın dijital abone sayısı bir yılda 81 bin kişi arttı. Toplam abone sayısının 420 bine ulaştığını belirten gazetenin sözcüsü, bugüne dek dijital abone sayısında kaydedilen en hızlı büyümeyi yakaladıklarını vurguladı.

Telegraph CEO’su Nick Hugh da “Bu durum evrimimizde dev bir kilometre taşı. Şirketimizin tüm çalışanlarıyla gurur duyuyorum” dedi. Hugh’a göre Telegraph dijital abonelik konusunda “harika bir durumda.”

Basılı yayındaki tiraj daralmasına rağmen dijitaldeki büyüme sayesinde Telegraph’ın toplam abone sayısı yüzde 10 arttı. Dijitalin büyümesi ise yüzde 27 oldu.

Hugh hedeflerinin bir yıl içinde 100 bin abone daha kazanmak olduğunu, bu sayede 2023’te bir milyon aboneyi geçebileceklerini belirtti.

Telegraph 2016’dan beri “freemium” modeli kullanıyor. Bu kapsamda dijitaldeki çoğu içerik ödeme duvarı arkasında, sadece abonelerin erişimine açık. E-posta adresini vererek kaydolan kullanıcılar haftada bir adet özel içeriğe erişebiliyor.

Satış söylentilerini yalanladı

Telegraph’ın dijital abonelikteki standart paketi haftada 2 sterlin. İsteyenler 1 sterline sadece spor içeriklerine abone olabiliyor. E-gazeteyi de kapsayan paketin fiyatı 3 sterlin. Bir haftalık kâğıt gazete aboneliği ise 11.5 sterlin.

Bloomberg’e yaptığı açıklamada ekonomik açıdan sürdürülebilir bir rotada ilerlediklerini belirten Hugh, Telegraph’ın sahipleri olan milyarder kardeşler David Rowat Barclay ve Frederick Hugh Barclay’in gazeteyi yakında satacağı söylentilerini ise reddetti.

Satış için herhangi bir sürecin söz konusu olmadığını belirten ve bu konuda bir danışmanlık şirketiyle anlaşıldığı iddialarını yalanlayan Hugh, Barclay kardeşlerin Telegraph’ın sürdürülebilirlik için dijital dönüşüm projesinin ek yatırım gerektirdiğini kabul ettiğini ve bu konuda tam destek verdiklerini söyledi.

Telegraph’ın vergi öncesi kârı geçen yıl yüzde 88 düşüşle 1.6 milyon sterlin olarak gerçekleşmişti. Ciro da yüzde 2.6 düşüşle 278 milyon sterline gerilemişti.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR – GUARDIAN VE NEW YORK TIMES: ABONELİK Mİ, BAĞIŞ MODELİ Mİ?

Aydil Durgun

Gazeteci

Journo E-Bülten