Haber

The Guardian bir milyon aboneye nasıl koşuyor?

Guardian, üyelik gelirini artırmada büyük adımlar attı. Son bir yılda ücretli abone sayısı 15 binden 200 bine çıktı.

2014 yılında üyelik programını başlatan Britanyalı The Guardian gazetesi, geçen ocak ayında azalan reklam gelirlerini dengeleme çabasıyla tanıtım faaliyetini arttırdı. İlk aşamada 100 binin üzerinde bağış toplayan gazete, Nisan 2019’a kadar ‘bir milyon abone’ hedefine ulaşacak gibi görünüyor.

Sorumlu Müdür David Magliano; yönetim, üyelik, pazarlama ve tüketici gelirlerine ilişkin, “Bu başka bir isim altındaki bilindik bir ödeme duvarı değil. Üye olan insanlara ekstra veya özel içerik verilmiyor. Onlar kaydoldular çünkü The Guardian’ın gazeteciliğinin devam etmesinin önemli olduğu konusunda hemfikirler” yorumunda bulunuyor.

Guardian aboneleri mesaj içeriğini dikkate alıyor

Digiday haberinde, yayıncının 30 farklı tanıtım mesajını test ettikten sonra; mesajların uzunluğu, adımı ve sitedeki yerleşim yerlerini değiştirerek 200 bin aboneliğe ulaştığı belirtiliyor. Tanıtım mesajlarından biri şöyle: “Telefon hacklenmelerinden Panama Belgeleri’ne ve Peterloo’ya biz oradaydık ve neredeyse 200 yıldır büyük haberler yapıyoruz. Bugün Guardian’a katkıda bulunun.”

Bu mesaj, bir defalık bağışlardaki ortalama miktarı yükseltti fakat pek yeni üyelik getirmedi. Guardian ne zaman ki mesajı sahiplik yapısını, kaliteli gazetecilik üretiminin maliyetini ve bağımsızlığın önemini vurgulayacak şekilde değiştirdi, işte o zaman dönüşüm oranları yükseldi.

Yayıncı ayrıca bu mesajları göstermek için makalelerin altından reklam alanlarına, editöryal öykülerdeki bağlantılardan pop-up’lara kadar birçok noktayı denedi.

En yüksek kullanıcı akışı, web siteleri ve e-posta haber bültenleri yoluyla gerçekleşmesine rağmen şirket, üyelikleri ve katkıları teşvik etmek için sosyal ağları da kullanıyor. Ücretli üyelik kayıtlarının ise üç büyük haber döneminde de patlak verdiği belirtiliyor: Panama belgelerinin incelemesi, AB referandumu ve Trump seçimi.

The Guardian’ın Trump haberleri ise, ABD’li kullanıcıların katkılarını tetikledi. Guardian üyelik editörü Natalie Hanman, “ABD’li takipçilerimizle ilgili yaptığımız araştırmalar, ülkelerindeki medya alanına getirdiğimiz özgürlükçü, farklı ve küresel bakış açısına değer atfettiklerini gösterdi” derken Gazete, ABD ve İngiltere’deki en sadık okuyucularıyla daha derin ilişkiler kurarak üye sayısını artırmayı planlıyor.