ABD’de Trump’ın beklenmedik seçim galibiyeti sonrasında, ifade özgürlüklerinin ve bağımsız medyanın tehlikede olduğunu düşünenler, habercilere destek yağdırıyor. ProPublica, The New York Times, The Guardian gibi önemli medya kuruluşları, okurlarından son yıllarda benzeri görülmemiş bir destek görmeye başladı.
Seçilmiş Başkan Donald Trump, Amerikan anaakım medya kuruluşlarını, özellikle de seçim süreci boyunca kendisini ağır bir dille eleştiren The New York Times ve The Washington Post gibi köklü kurumları suçlamış, hatta tehdit etmişti.
Seçim sonuçlarının ortaya çıkmasının ardından, ProPublica bir bağış çarısında bulunmuştu. Aynı akşam, John Oliver, televizyondaki programında izleyicilerini ProPublica’ya bağışta bulunmaları, The New York Times ve The Washington Post’a abone olmaları çağrısı yapmıştı. ProPublica’nın Başkanı Richard Tofel’ın açıklamalarına göre, özellikle Oliver’ın çağrısı sonrası ProPublica’ya yapılan bağış miktarı, normalin 10 katına çıktı. Tofel’a göre, ProPublica yeni bağışlarla birlikte, bir sene öncenin 500 bin dolarlık bağış rakamını rahatlıkla geçecek gibi duruyor.
Benzer şekilde, The New York Times da Twitter hesabından yaptığı açıklamada, yeni abonelik sayılarının normalin dört katına çıktığını duyurdu. The Washington Post yetkilileri ise, abonelik sayılarıyla ilgili net bir açıklamada bulunmaktan kaçınarak, “yeni abonelik sayılarımız yıl boyunca artan bir seyir gösterdi” ifadesini kullandı.
Sadece Amerikan menşeli basın kuruluşları değil, İngiliz The Guardian da bu trendden nasibini almış görünüyor. Guardian’ın Amerika Editörü Lee Glendinning’in geçtiğimiz çarşamba okurlarına yaptığı destek çağrısı karşılıksız kalmadı ve Guardian hem yeni üyelik sayısını arttırdı hem de mevcut üyelerin siteye giriş sayısı normalin 25 katına ulaştı.
Kaynak: Nieman Lab