Haberler sosyal medya platformlarını dolduruyor, bu nedenle okuyucuları haber sitelerine çekmek her geçen gün daha da zorlaşıyor. Sosyal gürültüyü kesmenin sırrı ise izleyici kitlesinin tepki vereceği keskin başlıkları bulmaktan geçiyor. Poynter’dan Vicki Krueger‘a göre sosyal medyada daha güçlü başlık atmak için uyulması gereken 8 kural şöyle.
- Haberleri açıklayın: İnsanlar bilgilendirilmek ve bilgi alışverişinde bulunmak istiyorlar.
- Güçlü fiiller seçin: Başlıkların harekete geçmesi gerekir, bu nedenle parlak fiiller seçin.
- İstatistik ya da sayı kullanın: Böylece okuyanlar hikâyeden neler bekleyebileceklerinin farkına varır. (ve emin olun sayıları seviyorlar)
- Soru sorun: Sorular merak uyandırır ve katılım sağlar. Ancak tıklama için yem gibi görünen açık sorulardan kaçının.
- En iyi alıntıyı öne çıkarın: Alıntılar, hikâyeden tadımlık bir parça sunar, tweet ve post’ları tıklatır.
- Tanıdık hâle getirin: Okuyucular, isimleri, yerleri veya kuruluşları bilmiyorsa uğraşmaz.
- Geride kalmayın: Haber ortaya çıktığında hızlı olmaya çalışın. Ardından ‘Yeni Gelişme’, ‘Kulis Bilgisi’, ‘Güncellendi’ gibi ekler yapın.
- Duygusallığı unutmayın: İnsanlar sosyal medyada içeriklere duygusal ve içgüdüsel ve hatta bazen ilkel tepkiler verirler. Göz önünde bulundurun.