Haber

Wall Street Journal’da düşen reklam geliri işleri değiştirdi

Son çeyrekte reklam gelirinde yüzde 21'lik bir düşüşle karşı karşıya kalan WSJ aboneleri cezbetmek için arayışta.

Wall Street Journal’ın baskı versiyonunun aboneleri, Pazartesi sabahı kağıdın biraz farklı gözüktüğünü fark ettiler. Zira reklam gelirinde düşüşe cevaben maliyetleri düşürme çabalarının bir parçası olarak Journal, bazı bölümleri ortadan kaldıran veya birleştiren bir baskıya geçiş yapmıştı.

WSJ, daha önce ayrı olan ‘İş ve Teknoloji’ ile ‘Para ve Yartırım’ bölümlerini birleştiren bir ‘İş ve Finans’ bölümü açtı. Gazete ayrıca ‘Personal Journal’ ve ‘Arena’ bölümlerini ana baskısında yer alan bir ‘Yaşam ve Sanat’ sayfasında birleştirdi. New York eki ortadan kaldırıldı ve ana baskısının içine eklendi.

Gazeteden Gerard Baker konuyla ilgili yorumunda “Hem masrafları nasıl düşürebileceğimizi, hem de kağıdı nasıl sürdürülebilir bir ekonomik tabanda tutabileceğimizi bulmaya çalışmamızın yanı sıra, kağıtta daha uyumlu ve mantıklı bir yapı üretme fırsatını göz önüne almamız gerektiğini düşünüyoruz” dedi.

Gazetenin ana şirketi News Corp.’un geçen hafta yaptığı açıklamaya göre, Wall Street Journal’ın reklam geliri son çeyrekte yüzde 21 oranında düşmüştü. Şirket dijitalin, çeyrekteki toplam Dow Jones gelirinin yüzde 55’ini oluşturduğunu söyledi (News Corp çeyrekte 15 milyon dolar zarara uğradığını bildirmişti)

NiemanLab’de yer alan habere göre Wall Street Journal ‘yeniden yapılanma’ sürecinde New York ekinden en az 19 sendikalı çalışanı görevden aldı.

Journo E-Bülten