Haber

WSJ dijital gelirlerini arttırmak için yeni yollar deniyor

Wall Street Journal (WSJ) dijital platformlarının reklamsız versiyonu, makale bazında ücret alma ve eve kâğıt baskı teslimatı için ekstra ücretlendirme opsiyonu da dâhil olmak üzere, okuyuculardan gelir elde etmek için yeni yollar önermeye başladı.

Digiday’de yayınlanan habere göre gelir modellerinin bir parçası olarak reklam yayınlayan tüm yayıncılar gibi WSJ de azalan reklam geliriyle mücadele ederken okuyucularından daha fazla para kazanmak istiyor. Journal, birçok popüler yayının aksine okuyucuların satın almalarının reklamdan daha fazla para kazandırdığı bir kurum ve gazete bu gelir akışını korumakta kararlı.

Journal bugüne kadar içeriğini, para kazanma fırsatlarının belirsiz olduğu Facebook gibi sosyal platformlara yayma konusunda muhafakâr olmuş, ücretsiz olarak makalelere erişebilen boşlukları kapatmış ve sadece News Corp. yayınları arasında makale paylaşmak için bir modül oluşturmuştu.

Şirket geçtiğimiz günlerde ise bir anket düzenledi ve katılımcılara WSJ içeriği için farklı fiyat kademelerinde ödeme yapma konusunda ne kadar istekli olduklarını sordu.

Yöneticiler anket sonucundan yola çıkarak, makale başına ücret modelinde bir içerik için 79 cent’lik fiyat düşmesi gerektiğini, ayrıca özel bir bulmaca uygulaması tasarımının düşünüldüğünü belirtti.

Bu arada Wall Street Journal reklamsız bir seçenek arayışında yalnız değil. New York Times’ın, reklam engelleme yazılımı kullanımının artmasına yanıt olarak, düzenli dijital aboneliğe oranla daha pahalı olacak bir tarife hazırladığı biliniyor. Wired ve Atlantic dâhil olmak üzere başka bazı şirketler de bu yolda ilerliyor.

Journo E-Bülten