Haber

Günün yalan haberi: Bill Gates hidrojenle çalışan süper yat aldı

Aralarında Hürriyet, Sabah, CNN Türk ve Milliyet’in de bulunduğu çok sayıda medya kuruluşu yine bir dış haberi teyit etmeden okurlarına aktardı. İngilizce haber sitelerinde birkaç gündür yer alan ve bugün Ekşi Sözlük’te de tartışılan “Bill Gates hidrojenle çalışan bir süper yat aldı” haberi doğru değil.

Haberlere bakılırsa dünyanın en zengin insanlarından olan ve çevre hassasiyetini de sık sık vurgulayan ABD’li iş insanı Bill Gates, 644 milyon dolar değerindeki Aqua adlı süper yatın siparişini verdi. Gates’in yatı, üretici şirket Sinot’tan 2024’te teslim alacağı öne sürüldü.

Geçen yıl Monaco’da bir konsept tasarım olarak tanıtılan Aqua’nın broşüründe, çevre dostu yatın sıvı hidrojenle çalışacağı yazıyor. 14 misafir ve 31 mürettebat alabilen yatta bir sonsuzluk havuzu, spor salonu, sinema, kişisel bakım ve masaj odaları yer alıyor.

Blogların ve görece küçük haber sitelerinin yanı sıra, İngilizce yayın yapan saygın birkaç medya kuruluşunun da haber yaptığı bu alışveriş aslında hiç yaşanmadı. BBC’ye konuşan bir Sinot yetkilisi, Gates ile “hiçbir iş ilişkileri” olmadığını duyurarak haberi yalanladı. Konsept aşamasındaki yatın Gates veya temsilcileriyle “hiçbir bağlantısı” olmadığı vurgulandı.

Bill Gates’in Aqua adlı süper yatı satın aldığına dair asılsız haber, İngiltere’nin saygın gazetelerinden The Guardian’da da yayımlandı. Yalanlamadan sonra da The Guardian dâhil birçok haber sitesinde asılsız haber saatlerce yayında kaldı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR – BİR YALAN HABERİN ANATOMİSİ

Journo

Journo

Yeni nesil medya ve gazetecilik sitesi. Gelişen haber üretim teknolojileri, gazetecilerin sorunları, medya ekonomisi ve gelir modellerine ilişkin gelişmeler Journo’nun öncelikli temaları.

E-Posta Aboneliği