Uluslararası araştırma şirketi Gemius’un bugün açıkladığı verilere göre 2021’de Türkiye’de en yüksek dijital trafik erişimini “video-TV” kategorisi yakalarken “haber” kategorisi üçüncü oldu. Sektör bazında dijital reklam erişiminde ise birinci ticaret, ikinci medya, üçüncü eğlence sektörü.
İnternet kullanıcılarının davranışlarını ölçen Polonya merkezli dijital medya araştırma ve teknoloji firması Gemius, geçen yılın trafik ve reklam verilerini açıkladı. Bulgular özetle şöyle:
- Gemius Audience verilerine göre geçen yıl ortalama trafik bazında dijitalde en yüksek erişime ulaşan kategoriler sırasıyla şunlar oldu: Video-TV, sosyal ağlar, haber, e-ticaret, iş-finans, oyun, kamu, ilan, bilgi, yaşam.
- Gemius Adreal verilerine göre geçen yıl dijital reklamlarla kişi bazında en yüksek erişime ulaşan sektörler ise sırasıyla şöyle: Ticaret, medya, eğlence, finans, ev aletleri-mobilya-dekorasyon, telekomünikasyon, giyim, otomotiv, seyahat-turizm, teknoloji.
COVID-19 salgını, yüksek enflasyon ve iklim krizi gibi etkenlerin tüketici davranışlarını etkilemeyi geçen yıl da sürdürdüğünü belirten Gemius bülteninde, 2021’de e-ticaretin büyük ilgi gördüğü kaydedilerek şu yorum yapıldı:
- Alışverişler internet üzerinden yapılırken, indirim günlerini takip eden kullanıcılar, reklam kampanyalarından gözlerini ayırmadı. Evde geçirilen zamanın artması nedeniyle ev aletlerine olan ilgi artarken, ev aletleri, mobilya ve dekorasyon ürünleriyle ilgili reklam erişimlerinde de büyük artışlar kaydedildi. Pandeminin etkisinin hafiflediği yaz aylarında ise seyahat sektörü öne çıktı ve turizm şirketleri daha fazla müşteriye ulaşabilmek için kıyasıya yarıştı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR – MEDYA VE REKLAM YATIRIMLARI RAPORU’NDAN 5 ÖNEMLİ BULGU